Ga naar inhoud

Aston Wamba probleem met Zetacam

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb sinds kort een Zetacam module gekocht (FullX tv) en in de Wamba geplaatst. De Full X kanalen worden gedecodeerd maar het beeld springt op zwart/wit. Dit blijft zo bij alle kanalen en verdwijnt pas wanneer de Wamba is "gereset" door deze achter op de ontvanger uit en weer aan te schakelen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

De wamba is aangesloten op een visiobisat (astra/hotbird) en heeft de laatste software versie 1.08 van Aston.

Alvast bedankt voor je reactie.

Geplaatst:

Dit is een bekend probleem bij de aston wamba.

de matrix reloaded geeft soms gelijk soortige problemen in mijn aston wamba.

wat me wel opvalt dat het via de scart aansluiting op de instelling rgb

De decoder bijna geen storingen geeft maar op svhs of via de coax wel heel veel.

hopelijk kunnen ze dit probleem bij aston nog eens helemaal oplossen.

maar het blijven experimenteer modules en ze zullen daar nooit echt support opgeven.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Geplaatst:

Het vreemde is dat ik juist op de standen RGB en PAL een licht trillend zwart/wit beeld heb. Als ik overschakel naar Yc (SVHS), ziet het beeld er stabiel uit maar is het overigens nog wel zwart/wit beeld.

Heb je ervaring met CAM's die wel goed werken in de Wamba?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Volgens mij werkt de xcam als een van de beste in de aston wamba.

maar dit is van te voren nooit te zeggen de een is tevreden met de ene cam en de andere met een andere cam.

het blijft toch echt proberen welke cam er in jouw wamba het beste doet.

zo heb ik gezien dat 2 dezelfde aston wamba ontvangers met matrix reloaded modules allebij andere storingen gaven.

de ene decoder haperde soms en de andere werd het beeld vaak zwart/wit van.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen