winegum Geplaatst: 25 oktober 2004 Geplaatst: 25 oktober 2004 Wie kan mij helpen, ik heb de laatste software in Hummie irci5400 gezet en iets niet goed gedaan, er zijn nog wel FTA maar geen Can.Dig zenders, scherm geeft aan "geen card aanwezig" zit er natuurlijk wel in. Wat heb ik fout gedaan en wie weet mij hiermee te helpen, bijgaand opname van status pagina Boxtel, Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Gast Geplaatst: 25 oktober 2004 Geplaatst: 25 oktober 2004 Zorg ervoor dat er een funkaart in je ontvanger zit. In de menu kun je caid preselect veranderen naar emu. Zorg dat je de juiste bin files in je ontvanger laad met dsr 9500 emu ed 3.9 en je canal+ zal weer werken. Deze codes zitten in je software. Ondertussen is er al ne nieuwe software uit toh 3.3 hot 2.0 als je die erin zet moet je caid preselect op card + emu staan. De code's op dezelfde manier laden. Veel geluk.
winegum Geplaatst: 25 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2004 Bedankt, voor jouw reactie, maar ik heb geen funcard maar de originele Canal Digital card, begrijp ik je goed dat nou juist hierin de kneep zit, want dan zou ik graag weer terug naar de originele setting. Dat heb ik al eerder geprobeerd maar dan nog alleen maar FTA en geen CanDig zenders. groetjes Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Josje01 Geplaatst: 25 oktober 2004 Geplaatst: 25 oktober 2004 winegum,maar ik heb geen funcard maar de originele Canal Digital card, : Welke kaart is dat, a) de blauwe multichoise de zwarte Canal Digitaal. De blauwe multichoise werkt ook met de 3.2 soft. al is dit niet lang meer!!! De zwarte canal digitaal kaart werkt dus niet, volgens mij is dit je probleem. Wel werkt de zwarte met een aston cam 1.05 dus zou je de patch kunnen laten zitten al zou ik de nieuwste nemen. Als Humax eens wist wat wij weten wilden, dan wist Humax wellicht meer!! OEPS wat NOU !!! Greetz:josje01
winegum Geplaatst: 25 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2004 Hey Josje, Ja, het is een originele zwarte card van CanDig en deze werkt nog steeds op 2 andere receivers (philips) dus als ik mijn Aston moet upgraden zou ik willen vragen of je mij een beetje opweg kan helpen, welke software en welke loader? alvast bedankt, Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
guykers Geplaatst: 25 oktober 2004 Geplaatst: 25 oktober 2004 De aston cam hoef je niet op te waarderen (gaat ook niet) in deze cam plaats je jouw orginele canaal+ kaart. tevens moet er in de embedded reader een irdeto kaart met een geldige atr. Maw daar moet een oude fun of goldcard in. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
winegum Geplaatst: 25 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2004 Hey Guykers, als ik het goed begrijp alleen een extra card in plaatsen zoals je voorstelt, maar tot eergisteren heeft het allemaal lekker gelopen en ik ben nu vooral op zoek naar een instelling die ik mogelijkerwijs onjuist heb veranderd. Ook met het terug zetten van de originele software voor de Hummie krijg ik toch het zelfde probleem, wel FTA maar geen NED1 Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
winegum Geplaatst: 25 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2004 Josje, intussen heb ik nog een Matrix Rel cam geprobeerd, met en zonder de CanDig card maar ook hiermee geen NED1 en wel de FTA Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
guykers Geplaatst: 25 oktober 2004 Geplaatst: 25 oktober 2004 Was bij mijn eerste bericht vergeten: @ winegum Welkom op dit board. Daar je (nog) niet aangegeven hebt met welke FW het wel functioneerde, de volgende veronderstelling: bij een oudere FW zonder de emu module, had hij de atr string uit de embedded reader niet nodig. Nu met de emu soft vraagt hij deze string. Heb je in je config menu, onderste lijntje op card+s+emu gezet? nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
winegum Geplaatst: 26 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2004 Hey Guykers, Om met het laatste te beginnen, ik heb alle card+ mogelijkheden geprobeerd, noppes. Maar om op de FW terugkomen kan ik melden dat ik zelfs de originele FW heb geladen maar nog steeds wel FTA en geen CanDig. Mijn idee is nu de eeprom te schonen met het progje van Josje en nw FW te loaden, wie kan mij vertellen of dat dit misschien een opl. kan zijn. Eventueel wil ik nog wel wat schermafdrukken bijsluiten waardoor iemand kan aangeven wat er verkeerd is afgesteld. Dank, Martin, Boxtel Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
winegum Geplaatst: 26 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2004 Ik heb ook een vraag aan Josje, Als ik via het installatiescherm "+cam module - smart card info" opvraag dan krijg ik voor ong. 3 sec. de volgende melding in het scherm; kaart is verwijderd (Josje01). Maar de kaart zit er in en ook nog 2 andere org zwart CanDig kaarten geprobeerd maar geen resultaat. Gr. Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Josje01 Geplaatst: 26 oktober 2004 Geplaatst: 26 oktober 2004 winegum, in het installatie menu naar kaart informatie bij +cam , ja deze geeft alleen informatie over de in de embedded zittende kaart. Dus die in de kaartlezer zit hierover krijg je info , bij jou geeft ie kaart is verwijderd.Als dit een funkaart is die in je kaartlezer zit dan zit ie niet juist erin , ik ga er vanuit dat ie goed is geprogd.Probeer maar eens de kaart een paar keer in en uit de lezer te schuiven, en soms een heel klein beetje voor de aanslag, ook komt het voor dat de kaart een beetje vanzelf uit de lezer komt, plak in dit geval een stukje tape aan de andere kant van de kaart tegenover de chip , zodat de kaart daar waar de chip zit dikker wordt en zodoende niet meer terug uit de lezer schuift. Als Humax eens wist wat wij weten wilden, dan wist Humax wellicht meer!! OEPS wat NOU !!! Greetz:josje01
winegum Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2004 hey Josje, Ik geef het maar op. Ik heb de eeprom gewist en de originele software weer geladen, maar er wordt geen CI module meer gevonden zowael Aston als de MatRel. Tijdens de diverse pogingen om de services ed te zoeken verschijnt de "Tuning Failed". De card en Cam werken geprobeerd op een andere tuner, dus conclusie "dood"? gr, Martin Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
winegum Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2004 Hey Josje, Naar aanleiding van mijn vorige bericht het volgende, originele software geladen en vervolgens op automatisch search alleen maar FTA gevonden. Nu denk ik dat er iets mis is met mijn Antenne settings, daar ik een NEWBIE ben kan ik alleen maar concluderen dat er iets fout is ingesteld. Omdat nu na te gaan heb ik wat schermafbeeldingen gemaakt en bijgesloten. Mijn vraag aan jou en aan alle andere Forumbewoners, wil jij misschien jou ogen daarover laten gaan en mij eventueel laten weten wat ik moet veranderen om toch weer CanDig (org) zenders te kunnen ontvangen. Ik heb meerdere afbeeldingen maar kan op dit moment er maar 1 bijsluiten, dus als er een ander scherm is wat noodzakelijk is, laat me weten. Op voorhand, bedankt voor de moeite en "keep up the good work" Martin, Boxtel Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.
Josje01 Geplaatst: 29 oktober 2004 Geplaatst: 29 oktober 2004 winegum, probeer eens LNB frequentie op universeel te zetten i.v.p 10600 Als Humax eens wist wat wij weten wilden, dan wist Humax wellicht meer!! OEPS wat NOU !!! Greetz:josje01
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen