Ga naar inhoud

Windows Services for Unix configuratie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Windows Services for Unix (i.p.v. TrueGridNFS) om NFS shares te mounten? De mount is aangemaakt (geeft telnet ook weer), alleen heb ik vervolgens geen permissies op de share (/dreambox op de pc). Weer iemand wat ik nog doen?

Dit is de output vanuit telnet:

192.168.0.1:/dreambox on /var/mnt type nfs (rw,v3,rsize=8192,wsize=8192,hard,udp,nolock,addr=192.168.0.1)

In ftp heeft de folder /var/mnt alleen de "d" attribuut (dus geen rwx).

Ik had overigens wel geprobeerd met TrueGridNFS, alleen op mijn Win2K server krijg ik de nfs service niet goed geinstalleerd. Hij kan iets niet registreren waardoor de service wel installeert, maar niet kan starten (foutmelding).

Geplaatst:

Het lijkt erop dat je rechten niet goed staan.

Je zou op de NFS server moeten zeggen dat in ieder geval root daar mag lezen en schrijven (rw,no_root_squash)...

Geplaatst:

Ik raad je aan om CIFS te gebruiken in bv het laatste Hydra image. Werkt perfect en heeft geen extra configuratie tot gevolg op je windows PC buiten het sharen van een folder en er rechten aan toekennen.

Met SFU werkt het wel, alleen is het rechten verhaal erg onduidelijk; zelfs al map je de root met een administrator account, dan nog kun je bepaalde mappen / files niet verwijderen of veranderen.

Geplaatst:

CIFS is volgens mij niet aanwezig in de DM500 image omdat die niet de nieuwste kernel gebruikt in tegenstelling tot de DM7000 versie.

CIFS zit in de 1.06 kernel (2.4.20) van de DM500 image.

Geplaatst:

je moet er voor zorgen dat je je user mapping goed voor elkaar hebt, dus dat de user (root) op de dreambox de share connect als bv local administrator van je Windows doos, dit is een aparte configuratie item in de sfu (3.5).

zelf ben ik er ook even mee aan het kl*ten geweest voordat ik eindelijk genoeg rechten had op de share.

ik heb een aantal weken geleden nog werkende gehad hier, maar nadat ik mijn server opnieuw geinstalleerd heb gebruik ik de CIFS optie en geen NFS meer.

domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen