Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 goedemorgen heren, Ik zet vanmorgen mijn dreambox aan maar helaas de rotor draait niet meer. Ook niet handmatig via dreammenu. Ik heb een nieuwe image erop gezet maar hij draait nog steeds niet. Dit probleem deed de box laatste 2 maanden vaak, maar als ik elke keer de kabel van de rotor los draaide en weer erin stak deed hij het op eens weer maar nu doet hij echt niks meer. Wat kan ik nu nog meer doen om het weer draaiend te krijgen. Groeten mardini.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Ik denk dat je aan een nieuwe kabel toe bent of de connector even er opnieuw opzetten. Kort geleden had een kennis van mij dit ook. Na kabel te hebben vervangen, draaide de rotor weer.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 bedankt voor je antwoord de kabel is 2 jaar oud kan dat daaraan liggen.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Dit probleem deed de box laatste 2 maanden vaak, maar als ik elke keer de kabel van de rotor los draaide en weer erin stak deed hij het op eens weer maar nu doet hij echt niks meer. Er kan best een kleine beschadiging in de kabel zitten en die nu de geest geeft. Ook lees ik dat het al een tijdje bezig is, maar door de kabel even los tekoppelen werkte de rotor weer. Kan ook wezen dat de connector geen goed contact maakt. Ik zou even een stukje nieuwe kabel tussen de box en de rotor zetten om het even te checken. Als de rotor dan nog niet draait, dan zou ik verder gaan zoeken. Tís even wat werk, maar goedkoper dan een rotor.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Mardini, Kontroleer ook eens de motor setup. Ik heb gezien dat soms de sat positie spontaan word opgeslagen ondanks dat het vinkje aanstaat bij goto XX (haal vinkje weg bij goto XX, in de lijst zou je alleen delete_me moeten zien) Dit is bij mij een paar keer voorgekomen, de motor draait dan ook niet meer. Oplossing is het verwijderen van de overige settings onder delete_me. Ik weet niet of er een relatie is met een defecte motor. Ik heb het probleem dat de rotor niet wil draaien als de Dreambox een poosje uit is geweest. Als ik dan een minuut of 10 wacht, en dan het commando geeft om de rotor naar 0 te draaien werkt het weer. Als ik de box in standby zet heb ik geen problemen, ik denk dat de rotor dan onder spanning blijft staan. Ik heb deze rotor destijds tweedehands gekocht van een sat dealer. Hij gaf toen aan dat deze was teruggekomen omdat de rotor niet goed zou werken. Voor de dreambox had ik een Echostar, ik heb hiermee nooit problemen ondervonden, maar met de Dreambox heb ik het probleem zoals hierboven omschreven. Dus voorlopig is mijn oplossing de box in standby zetten. groet, satbas
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Heren bedankt voor jullie reacties, Hij draait weer!! De oplossing was: circa 10 cm aan allebei de kanten van de kabel afknippen. En nu doet ie het weer, maar ik moet hem nog even richten maar dat wil ook nog niet lukken. Ik heb bij sjerom gekeken voor installatie van de schotel en daar staat dat de helling tussen 29 en 30 moet staan maar bij mijn schotel staat ie op 54. En zo heeft hij altijd gestaan en ik had beeld. Maar wat moet ik nu doen om goede ontvangst te hebben.
dAF2000 Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Die 29 of 30 graden is bij een vaste opstelling. Omdat in je rotor al een hoek zit, moet je daar een andere hoek instellen. Dus alles gewoon zo laten, lijkt me
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen