Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de dreambox aangepast met de gegevens zoals vermeld op de site van sjerom. De progjes Trex en Tuxvision geinstalleerd. Moeten er nog meer handelingen verricht worden om beeld te krijgen op je tv? Het lukt namelijk niet om beeld te krijgen. Ik krijg de boodschap reageert niet.

Geplaatst:

onder WinXP ? wellicht de Windows98 compabiliteitsmodus eens proberen (met rechtermuisknop op Tuxvision klikken en selecteren).

DreamTV is ook nog een optie, te vinden via deze klik

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

De eerste keer moet je altijd best een lange tijd wachten (Windows geeft dan al "reageert niet"). Opeens start Tuxvision toch op en kan je bij config de juiste gegevens invullen. In het vervolg start het wel gewoon goed op.

Geplaatst:

Bij options staat status online maar de kanalen lijst is leeg en als ik op pre view druk dan krijg ik de boodschap Unable to start Preview (PID-Trouble) wat kan dat zijn?

Geplaatst:

bedankt. ik heb alles gelezen en de nieuwste geinst. maar nog steeds geen beeld. Weet niet wat ik verkeerd doe.

groet,

Geplaatst:

Ik heb nu beeld met het progje Mtuxvision. vraag me niet hoe. Ik heb de lijst die in de box zit op mijn pc scherm.Maar ik heb alleen beeld van de zender die draait op de tv. Ik kan geen andere kanaal opgeven. Wat doe ik nog fout?? Heb je nog een tip.

Geplaatst:

Zappen doe ik via de webinterface (http://dreambox_ipadres).

De zenderlijst in Tuxvision is trouwens afhankelijk van welke image je gebruikt. Toen ik nog de image van Ronaldd gebruikte kreeg ik ook niet zo'n lijst, maar die gebruik ik ook nooit aangezien ik zap via de webinterface.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb nu beeld met het progje Mtuxvision. vraag me niet hoe. Ik heb de lijst die in de box zit op mijn pc scherm.Maar ik heb alleen beeld van de zender die draait op de tv. Ik kan geen andere kanaal opgeven. Wat doe ik nog fout?? Heb je nog een tip.

Kok,
Om programma's zoals DreamTV en MTuxvision te kunnen gebruiken zul je toch eerst Tuxvision zelf aan het draaien moeten krijgen, omdat beide programma's gebruik maken van Tuxvision.
Probeer eens Tuxvision en Trex te de-installeren en er weer opnieuw op je PC te zetten. (beginnende met Trex).
Niet vergeten onder options van Tuxvision je Ip-adress login em password in te geven.

gr,
RuKo
Geplaatst:

Ik heb beeld op beide. Op Mtuxvision is het beeld niet zo groot als op tuxvision. Op Mtuxvision zie ik de lijsten en op tuxvision niet. Ik ga proberen te zappen via het web. Bedankt voor de adviezen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen