friendlyguy_100 Geplaatst: 28 november 2004 Geplaatst: 28 november 2004 Heren, ik ben al enige weken bezig om mijn motor perfect uit te richten. Wat me opvalt. Als de satfinder er tussen (zonder motor), geeft mijn Strong8000 rond de 75% signaal. Haal ik de satfinder er tussenuit, en sluit de motor (SG2100a) ertussen, dan is het signaal nog maar een goede 45%. Is dit een bekend fenomeen, of komt het mogelijk alleen bij de Strong voor. Die receiver is van geboorte uit niet motor geschikt, is via solderen van een diode motor geschikt gemaakt. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
pietsky Geplaatst: 28 november 2004 Geplaatst: 28 november 2004 moeilijk probleem. Je zou kunnen kijken met een evt te lenen motor wat er dan gebeurt met het signal %. ook kan je de motor laten draaien naar een sat positie kijkk naar de ontvangst kwaliteit, verbind dan hierna de coax kabel direct van de lnb naar de ontvanger, ontvangst beter, dan is zeer waarschijnlijk de motor. Pietsky Satellietsky [color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A. TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.
friendlyguy_100 Geplaatst: 29 november 2004 Auteur Geplaatst: 29 november 2004 Pietsky, de door jou beschreven manier, is ook de manier dat ik het gemerkt heb. Direct van LNB naar receiver 75%. Met motor ertussen 45%. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
jalza Geplaatst: 29 november 2004 Geplaatst: 29 november 2004 hallo op mijn skystar2 met dreambvd werkt de motor perfect bijna geen singaal verleis is per sateliet verschillend heb het op 3 pos geprobeert met en zonder motor max verlies van 6%, dit is iets vervelender op de zwakke sattelieten Nilesat bv. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Gast Geplaatst: 29 november 2004 Geplaatst: 29 november 2004 Op de specificatie pagina van moteck staat niets over het verlies wat de disecq in de motor oplevert. Een vergelijkbare switch van Spaun levert 2 dB signaalverlies. Je zou nog eens kunnen kijken wat een gewone diseqc je aan verlies oplevert, wat een andere lnb doet, wat je kabelverlies is (direct naast de schotel met een kort kabeltje kijken) en hoe goed de zaak is uitgericht... Kortom, veel buitenactiviteiten -) Groet, Skippy2
satspock Geplaatst: 29 november 2004 Geplaatst: 29 november 2004 Ik heb vandaag een visiosat bisattelite gezet met drie lnb,s ,zonder diseq switch krijg ik signaal(pioneer)niet hoger dan 74 %,als ik de diseq 2.0 4/1 ertussen zt heb ik nog maar 50 %. Als ik overschakel van een kanaal op astra naar een kanaal van hotbird of astra2 dan krijg ik het bekende schoteltje van geen signaal,dan moet ik een kannal naar boven of onder en dan doet hij het wat kan dat zijn? Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb 75 ohm hirschmann kabel gebruikt en alles netjes aangesloten. Zou het aan de diseq liggen(ik weet dat de pioneer altijd zuinig is met signaal%. Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s
Gast Geplaatst: 5 december 2004 Geplaatst: 5 december 2004 met zo'n groot signaal verlies lijkt mij de lnb zodanig slecht dat er door de grote stroomafname een spanningsval is. Een slechte lnb is het grootste probleemveroorzaker van motoren. 2e probleem kan zijn dat de voeding van de reciever te zwak is. Ook hier geldt "meten is weten'.
friendlyguy_100 Geplaatst: 5 december 2004 Auteur Geplaatst: 5 december 2004 Goede tip, Ik heb 2lnb's, vroeger had ik ze alle 2 op de schotel. Nu ben ik draaibaar dus heb de houder met 1 lnb er weer op gezet. Volgend weekeinde zal ik een keer de LNB uitwisselen. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
RobbieT Geplaatst: 5 december 2004 Geplaatst: 5 december 2004 Heb je haakse f-connectors gebruikt bij de Moteck SG2100 ? Vaak zijn de pennen van deze connectors aan de korte kant en veroozaken die het probleem. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 6 december 2004 Geplaatst: 6 december 2004 Als je op een sat staat uitgericht dan ff de motor ertussen uit en de coax verbinden met zo een koppelstukje dan weet in ieder geval of het aan de motor ligt of niet.Ik weet niet hoe het met de 2100a zit maar bij de oude sg2100 zaten de connectoren rechtstreeks op de print gesoldeerd en via de print waren de massa en de kern van de twee conectoren rechtsstreeks met elkaar verbonden dus dat mag in principe dan niet zo een groot signaal verlies geven.Mischien dat één van de solderingen van de connectoren losgeraakt is van de print dat zou dan evt. een oorzaak kunnen zijn.
friendlyguy_100 Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Geplaatst: 6 december 2004 Hij zit met F-connectoren aangesloten. Ook een vriendje (een electronica nerd) gaf de hint dat mogelijk een solderingkje los zit. En dat bij een hagelnieuwe motor. Ach ja. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
friendlyguy_100 Geplaatst: 28 december 2004 Auteur Geplaatst: 28 december 2004 Nieuwe status. Ik heb inmiddels contact met de leverancier. Helaas zitten ze aan de andere kant van Nederland. Weet iemand een manier om het signaalverlies van een motor te testen, evt via de Strong. Afgelopen kerstavond met dat beetje regen, kwam ik onder de kritische grens en had dus geen beeld meer, zelfs niet op Astra. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
Gast Geplaatst: 28 december 2004 Geplaatst: 28 december 2004 Vervalt de garantie als je de motor openmaakt?Als je 'm namelijk openmaakt zit waarschijnlijk de aansluiting voor de f-connector los op de print, ff de soldeerbout er tegen aan en klaar ben je.
friendlyguy_100 Geplaatst: 4 januari 2005 Auteur Geplaatst: 4 januari 2005 satfreddy, bedankt, dat lijkt me dan de enige makkelijke/snelle oplossing. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen