TEUNISSEN76 Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 ik heb 3 vragen over mijn zeer gewardeerde topfield 4000 die geheel vrij staat ivm kouling: 1) in epg kun je met de ok toets een P of een R plaatsen, alleen gaat hij 2 uur te laat naar dat programma/of opnemen ®. Dit alles hoe ik de klok ook instel :handmatig of gmt +/- 1h. 2) na verloop van tijd gaat het beeld trekken bij rgb. niet bij cvbs en rf signaal. rede?? 3) ik zou de optische uitgang willen verbinden met mijn audio cd brander,alleen werkt dat niet (protocol) is er iets in te stellen 4) nog een extra vraagje: als je 0 indrukt krijg je ook een harddisk lijst ....waarvoor is dit?????
aukemuis Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 1 welke software zit er in je 4000, volgens mij hebben ze de laatste software versies behoorlijk gesleuteld aan de EPG 2. Dat trekken met RGB heb ik nog nooit gezien bij geen enkele 4000 3. Heb ik geen idee van sorry 4. Als je op de 0 toetst krijg je de lijst met geinstalleerde TAPS (allerlei kleine grappige programma's die je op de harddisk kunt installeren. Zie er om eerlijk te zijn zelf de lol ook niet van maar ja
Gast Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 1) Is firmware bug, gefixt in de firmware van Juli en Augustus. 2) TV misschien? (auto-zoom ofzo) Bij mij is het RGB beeld altijd "linkser" dan het composite signaal. 3) Probeer 't eerst met 'n versterker. Weet je tenminste aan welke 't ligt. 4) Dat is voor TAPs (eigen applicaties). Voor de 4000 zijn er maar een paar nuttige: "signal" (grote signaal balk handig voor afstellen schotel) en "tfspect" een ZX spectrum emulator (jippie - boulderdash en h.a.t.e. op je TF). Zie de FAQ voor meer info.
Gast Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 Citaat: ik 3) ik zou de optische uitgang willen verbinden met mijn audio cd brander,alleen werkt dat niet (protocol) is er iets in te stellen ....waarvoor is dit????? De optische uitgang is SPdif. Kun je niet zomaar naar een brander toeleiden. Maar werkt perfect op HomeCinema etc. Heb je de nieuwe firmware al van buiten de dampkring gehaald?
TEUNISSEN76 Geplaatst: 30 november 2004 Auteur Geplaatst: 30 november 2004 wat is eigenlijk de nieuwste software? , juli dit jaar is er de A306??? in gezet.
Gast Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 1. IRD status Aug 31 2004 version (1) System ID : 206 (2) Loader Version : A3.06 (3) Device Version : v4.4.8 (4) Software Version : TF-JPC 4.58.67 (5) Last Update : Aug 31 2004 2. Improvements of this version (1) The GMT Offset problem is fixed. (2) TPs of Hellas, Arabsat2A3A(Ku) are added. (3) Some EPG problem is fixed. (4) Some OSD is improved. Dacht ik.
TEUNISSEN76 Geplaatst: 30 november 2004 Auteur Geplaatst: 30 november 2004 DANK U. U heeft niet die fout in epg fat hij p of r pas 2 uur later uitvoerd?? (het lijkt erop dat ik dus al de laatste firmware heb...... wat betreft het antwoord op de RGB van een ander: als je bijvoorbeeld balken hebt van boven naar beneden, dan krijg ik na 20 min daar een dip in . (niet bij cvbs)
Gast Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 Dat klinkt eerder als een probleem van het beeldscherm lijkt me..
TEUNISSEN76 Geplaatst: 30 november 2004 Auteur Geplaatst: 30 november 2004 nee hoor , een humax vox,medion,kathrein,mediamaster etc doet het wel goed
TEUNISSEN76 Geplaatst: 30 november 2004 Auteur Geplaatst: 30 november 2004 ja , met scart. als het beeld flink gaat trekken,dan kun je naar het AV menu gaan, en daarna de uitgang op cvbs (color video blanking signal)zetten waarmee het probleem weg is. alleen rgb is natuurlijk beter (kleur valt dan beter binnen de y contoeren)
Ruudz Geplaatst: 30 november 2004 Geplaatst: 30 november 2004 Probleem met opnemen via epg is juist een probleem van de juli software. Dit is opgelost in de versie van 31 augustus 2004. Dus even downloaden en in je ontvanger laden probleem opgelost. Beeld vervorming nooit last van gehad, ik zou toch een andere scartkabel proberen, ook al doet deze het goed op andere ontvangers.
TEUNISSEN76 Geplaatst: 1 december 2004 Auteur Geplaatst: 1 december 2004 En wat zie ik?? een nieuwe software beschikbaar op de satelliet! alle problemen opgelost...ook rgb :-)
Gast Geplaatst: 1 december 2004 Geplaatst: 1 december 2004 ) na verloop van tijd gaat het beeld trekken bij rgb. niet bij cvbs en rf signaal. rede?? Dit heb ik ook gehad, bij mij bleek de oplossing te zitten in de weergave, deze moest op pal staan. de eerste maanden stond hij op auto, en geen problemen. Toen op Pal gezet, en geen problemen meer gehad. Kan natuurlijk ook aan een breukje in de kabel liggen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen