Ga naar inhoud

60 GB harde schijf hoeveel speelfilms?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

hoeveel speelfilms kan ik op harde schijf van 60 gb kwijt.

Bertmon

Geplaatst:

Op een 60GB harde schijf kun je zo'n 30 uur opnemen (2gb per uur)

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Geplaatst:

Die 2 GB per uur is een hele mooie 'rule of thumb', en geldt voor bijna alle opnames op elke zender. Voor opnames op Canal+ Film 1 en 2 (Thor), geldt deze regel echter niet indien ze uitzenden in Dolby Digital. Dan kom je toch al gauw op zo'n 3 GB per uur. Een gemiddelde film kost me daar 5 tot 6 GB, terwijl dezelfde film op Sky Italia maar 3 GB nodig had.

- Ruud

Geplaatst:

Dus je wilt me zeggen dat de Dreambox ook Dobly 5.1 kan opnemen?

Is mij nog niet gelukt als ik BV van premiere een film opneem is hij Dolby Prologic terwijl hij toch als 5.1 wordt uit gestraald.

Geplaatst:

Ik werk met de Radegast 3.0 in de Hydra Angard 1.0.8.2 heb ik nodig ivm ontvangst van Premiere.

De opnames zijn altijd perfect en een film is gemiddeld 2.8 GB naar 5.1 kan ik nergens vinden

Geplaatst:

Het kan hem natuurlijjk ook aan je encode software liggen ... die het niet herkent.

Maar het kan ook net zo goed zijn dat als je het eerst hebt omgezet naar een ander formaat dat data programma de verschillende audiosporen al gewist heeft.

Type hier je bericht.

Geplaatst:

Ik had laatst op ProSieben een film opgenomen, 5.1 spoor kon ik gewoon selecteren bij afspelen van de opname. Let wel dat je die niet via de speakers op de TV kan horen, alleen via een Dolby Digital versterker.

Geplaatst:

Opnames in 5.1 lukken hier prima, hoor. Weet je zeker dat Premiere de films in 5.1 uitzendt? Canal+ zendt bijvoorbeeld altijd uit in AC3, maar slechts een beperkt aantal films worden ook werkelijk in 5.1 uitgezonden. Het meeste spul is nog altijd 2.0 (wel digitaal).

Controleer maar eens of de je receiver of home cinema set de uitzending als 5.1 herkent. Doet ie dat, dan zal de opname van die uitzending ook het 5.1 geluidsspoor bevatten.

- Ruud

Geplaatst:

Mijn DB DD Reciever geeft aan Dolby Digital 5.1 ex en als het een 2.0 uitzending is geeft hij aan DB Prologic II. En is het een Analoge uitzending dus stereo dan staat er (wel een emulatie decoder van de versterker) DTS NEO CINEMA 6.1

mijn probleem is dus nu echter specifieker geworden tijdens de time shift functie is er wel een DD 5.1 signaal en tijdens geprogrameerde opname is er een Prologic II signaal de 5.1 is ergens verdwenen maar ik weet niet waar.

Geplaatst:

dan staat er iets van PID en een getal en German. Bij beide blijft het geluid Duits of ik nu kies voor dat PID geval of German.

Geplaatst:

Een van die sporen zou dan het AC3 spoor moeten zijn...

Wat zie je tijdens de live uitzending als je op audio drukt? Zie je dan ook 2 sporen, of zie je een derde met (AC3) erachter?

- Ruud

Geplaatst:

Bij live TV heb ik nog een derde en een vierde German AC3 en Englisch AC3.

Er gaan geruchten dat Premiere opname van DD 5.1 beschermt om het kopieren Tegen tegaan? Iemand die dit kan bevestigen?

Dan zou mijn probleem opgelost zijn want het gekke is dat het wel werkt via de ORF 1 en 2.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen