renzie Geplaatst: 1 december 2004 Geplaatst: 1 december 2004 Ik heb thuis twee Dreamboxen 7000 staan. Deze kan ik na installatie van de Samba plugin beide vanuit de PC benaderen voor het afspelen van opnames op de harde schijf van de DB. Ik zou nu deze twee zodanig willen mounten zodat ik op de TV waar de DB boven op aangesloten is een film kan bekijken welke op de schijf staat van de DB beneden. ik moet dus de film op de schijf van de DB beneden kunnen opstarten vanuit de DB welke boven staat. ik draai Hydra Lucien 1.082 met radegast, Dit moet toch mogelijk zijn? Enige tips hiervoor misschien???? Thx, Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Exro Geplaatst: 1 december 2004 Geplaatst: 1 december 2004 Probeer eens een NFS server op de dreambox (beneden) te installeren. Voor installatie instructies zie de Dreambox Informatie Database . Of zet de laatste Pli image erop en installeer 'm direct via deze image via de software list (Eerst de Base Libraries installeren (ook via de Software installer)). M.v.g. Exro
renzie Geplaatst: 1 december 2004 Auteur Geplaatst: 1 december 2004 thx, ik ga daar mee aan de slag. iemand dit al werkend? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Eland Geplaatst: 2 december 2004 Geplaatst: 2 december 2004 als je op beide SAMBA hebt geinstalleerd, zou het ook mogelijk moeten zijn om CIFS te gebruiken om te mounten. HIermee mount ik nu (Hydra 108.2 image) een share op m'n PC. Als je met een NFS server op de DB aan de gang gaat, zou ik samba er weer afgooien en op je PC met een NFS client aan de gang gaan.
Exro Geplaatst: 2 december 2004 Geplaatst: 2 december 2004 Ik heb dit al meer dan een jaar aan de gang, onder verschillende images: verschillende RonaldD's en nu ook onder verschillende PLI's. (LET OP: werkt niet onder de 1.08.1 image's!) Het gemakkelijkst is nogmaals het installeren onder PLI's 'Download Installer' (Base Libraries en NFS Server installeren (kan een tijdje duren, hij loopt niet vast!, want het zijn vrij grote bestanden die geïnstalleerd moeten worden). Het kan ook uiteraard met de hand, maar dan moet je heel nauwkeurig deze handleiding volgen. Als je het onder de Hydra is gelukt, laat het dan even weten, ben er namelijk erg benieuwd naar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen