Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb de volgende installatie:

Originele dream 1.08.2 beta in flash;

Hydra Angharad op USB Stick

Aanvankelijk lopen als een trein, doch in een later stadium valt de dreambox dood zodra er een plugin wordt opgestart.

Ik heb daarom gemeend alles weer opnieuw te moeten installeren. Ik heb serieel geflashed en daarvoor alles verwijderd uit de flash d.m.v. erase img.

Het probleem bleef.

Daarop in var/tuxbox/plugins alles gechmod op 755. En weer liep alles als een trein.

Helaas na 1 dag is het probleem er weer. Ik kan geen plugin opstarten of de box valt dood.

Mijn USB is voor 17% vol, mijn harddisk voor 80%.

Wie weet hoe dit kan worden opgelost? Hulp is zeer welkom.

Harry

Geplaatst:

Probeer het volgende eens? Installeer dezelfde Hydra nog eens op je USB (dus ernaast). Installeer de plug-ins 1 voor 1 en test ze al doende uit. Zo kom je er wellicht achter, welke plug-in het probleem veroorzaakt.

Geplaatst:

Hier hetzelfde probleem. Met Pli image, Hydra en RuDream

Ik heb de deze images zowel in de flash als op de USB gedraaid, maar steeds hetzelfde. Zodra je een plug-in opstart reboot de dreambox. Het hele weekend hiermee bezig geweest. Ik denk dat de plug-ins op een oudere software versie gebaseerd zijn.

Geplaatst:

Citaat:
Hallo allemaal. (Probleem plugins werken niet allemaal in Hydra Zeus)

Toch heb ik nog steeds een probleem. Ik draai hem op een usb stick van 512mb met Flashwizard 4.5 . De images draaien op zich haast allemaal goed en gebruik meestal de monsterimage. Alle plugins van de laatste en dat zijn er nogal wat werken hierin uitstekend. Bij de zeus en alle vorige Hydra's werken lang niet alle plugins.

Wel games, weerbericht, Rss, teletekst, maar bijv. niet MV EPG, telefoonboek, date, mosaic, maar je kunt beter zeggen alle werken niet behalve de bovenste vermelde. Het beeld trekt dan zwart weg, zodat je de dreambox moet resetten. De var is voor 72% vol. aan ruimte zeker nog 200mbyte over. Het menu van Flashwizard werkt uitstekend. Bij Pli was hetzelfde het geval, maar deze werkt bij de laatste update ook uitstekend net als de monsterimage.

Waar ligt dit nu aan? Het heeft toch geen zin om de plugins nog apart aan te geven om ze naar de usb te laten verhuizen, want immers is de image op usb gezet en zijn de plugins via internet naar ik neem ook op de usb gezet.

Wat mij ook opviel is dat niet alle geinstalleerde weer terug te vinden zijn onder de gele knop.

graag jullie ervaringen

Hier dus hetzelfde.

Dit was dus met alle Hydra's het geval, incl. de allernieuwste, ook ruddream, Pli

Alleen gek genoeg vanaf de laatste Pli niet meer, Monster Image (hetgeen het meest uitgebreid is en je dus hier zoiets het meest zou verwachten!) doet het altijd goed, alle plugin's werken!, bij andere images meestal alles goed. De dreambox heeft het altijd goed gedaan en is 1,5 jaar oud. oker display.

Altijd doet rss, en het weerbericht het wel!, MV meestal niet maar dus in de laatste Pli weer wel,

Ik denk toch dat het met de opbouw van de image te maken heeft, omdat Pli nu ineens wel goed is, wat is hier aan veranderd bijvoorbeeld?

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen