Ga naar inhoud

TV stream op laptop

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan of wil mij helpen?IK wil met een Dr.500S via netwerkkabel de directe TV straem op mijn laptop zonder deze eerst op de schijf op te slaan.

1 Krijg ik met snelle proc. en graf.kaart een full screen beeld van goede kwaliteit?

2 Volgens sjerom moet ik eerst Trex en dan Tuxvision op de lap instaleren (zie Faq).Is de empeg codex van Nero 6 niet voldoende om de Trex codec te vervangen?

Geplaatst:

Nou wil ik niet lullig doen, maar zou je het eerst niet even zelf proberen? Wat bij de een goed werkt kan het bij de ander wel eens slecht doen.....

Marcel

Geplaatst:

Hallo Marcel,

Waarom die vragen?Ik heb namelijk nog geen DR.500S gekocht.Ik reis regelmatig met een camper en als je vrij staat is stroom een probleem;nu de 500S neemt slechts 10W en mijn laptop met Centrino 20W,dus beiden erg zuinig.Als nu het beeld nog goed is en de installatie van de nodige software niet te omslachtig, dan zijn samen met mij meerdere camperbezitters geholpen.Daarom doe ik en deed ik beroep op deze site.

Geplaatst:

Op mijn laptop met een Pentium M 1,5 GHz met 11mbit WiFi gaat streamen redelijk, maar niet altijd perfect. Ik heb alleen wel gemerkt dat op de ene pc het goed werkt, terwijl het op de andere (die soms zelfs sneller is) weer niet goed werkt. Dus zelf proberen is echt het beste. Ik zal in ieder geval niet speciaal daarom de ontvanger aanschaffen.

Geplaatst:

jij streamt via Wifi, topicstarter wil via UTP gaan streamen. da's beduidend sneller dan wifi, echter hangt het e.e.a wel van je configuratie af uiteraard (laptop).

wellicht zijn er hier mensen die wel goede ervaringen hiermee hebben ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Info over mijn laptop: Pentium M 1.7 - Wir.Lan 54Mbit/s - ATi Mob. Radeon 9650 64MB DDR RAM.

Inderdaad zou ik willen streamen via een cross netwerkkabel.

Geplaatst:

Via een netwerkkabel heb ik helaas geen duidelijke ervaring. Maar via WiFi 11 mbit is het beeld via wingrabe i.s.m. VideoLAN wel veel stabieler dan met Tuxvision. Ik geloof niet dat het iets met de processor te maken heeft, dus als er een goede verbinding tussen beide apparaten ligt moet het geen probleem zijn.

Geplaatst:

Fijn, het infotreintje is aan 't rijden! Hé hopelijk valt het niet te gauw stil.

geenidee

Geplaatst:

Hallo pippen 2

Is Wingrabe en Videolan op de lap voldoende en is het beeld full screen?

Hoe installeren (volgorde)en waar te vinden?

Geenidee

Geplaatst:

Ja, fullscreen en windowformaat is mogelijk. Wingrabe vind je hier .

Het werkt allemaal wel een stuk lastiger dan Tuxvision. Echt snel zappen is er niet bij. Je moet dus wel bewust naar een zender willen gaan kijken...

Surf naar de webinterface van de Dreambox (http://dreambox_ip). Klik op de gewenste zender. Bovenin zie je de videopid (vpid) en audiopid (apid).

Start nu Wingrabe.

- Vul het ipadres van de Dreambox in.

- Klik op Next, en zet bij de video de videopid en bij audio1 de audiopid.

- Vink Hex aan.

- Klik 3x op next.

Nu kan je met een videoplayer het adres "http://localhost:31337/start.mpg" opvragen. Ik gebruik hiervoor VideoLAN ( hier te downloaden).

Geplaatst:

Ik dank je Pippen2.Zal deze en misschien nog andre methodes testen na aankoop.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen