Ga naar inhoud

Hoe? Harddisk mounten tussen 2 dreamboxen 7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie o wie kan mij helpen met de volgende vraag:

Ik heb 2 dreamboxen.

Beide hebben één 120 GB harddisk.

Nu wil ik de harddisk van dreambox 1 mounten op dreambox 2 en andersom!

Hoe moet dat?

Gebruik Hydra ZEUS image!

Gr. FJK

Geplaatst:

Dit is mogelijk door een NFS Server te installeren.

Als je de ene HDD op de andere wilt zien en op de andere de ene, dan zul je op beide een NFS server moeten installeren en op beide een mount moeten maken.

Ik heb eens een handleiding geschreven om handmatig een NFS Server op te zetten. Kijk hiervoor in de Dreambox Informatie Database .

Deze handleiding is geschreven voor diverse RonaldD en PLI images. (overigens kun je met de PLI image een NFS Server installeren met de 'Software Installer', vergeet hierbij de 'Libs library' niet!)

Laatst heb ik eens iemand geprobeert te helpen die een NFS Server op wilde zetten op een RuDream image. Dit is naar mijn weten toen niet gelukt. Waaraan dit heeft gelegen weet ik niet, maar ik ben van mening dit een NFS Server onder elke image moet werken. Je installeerd immers de Server op de HDD en die is natuurlijk niet image afhankelijk. Even uitproberen dus.

Hier in ieder geval het topic .

Geplaatst:

Er is tegenwoordig een how-to te vinden op de DMM support site. Helaas alleen in het duits, zie hier.

Ik heb die van Ronald in het verleden overigens altijd zonder problemen gebruikt, maar deze nieuwere versie vind ik makkelijker installeren en is ook wat kleiner.

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen