ROMA Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 Hallo allemaal Ik heb mijn pioneer gepatched ik heb van alles met dat ding gedaan. Het gaat om een Pioneer DBR S120 ik had het op een gegeven moment zo ver dat ik volgens mij alles overschreven had inclusief de bootloader en ik weet ook niet of de systemloader nog in tact is. Ik heb het nu weer zover dat hij de dlo service mode aangeeft. Maar wat ik er ook naar toe schrijf hij start niet op. Terwijl pionero wel aangeeft dat hij het schrijft en als ik het de 2 de keer weer schrijf slaat hij het blok over omdat de data het zelfde is. Wat doe ik verkeerd dat hij niet meer uit de service mode komt en normaal opstart. Groeten ROMA
ROMA Geplaatst: 11 december 2004 Auteur Geplaatst: 11 december 2004 @ allemaal, Ben nog even gaan surfen en er achter gekomen dat mijn test punt K2002 een veel te lage spanning heeft. Dus waarschijnlijk is mijn Pull up weerstand kapot. Nu wil ik die wel vervangen maar ik moet weten waar ik deze weerstand kan vinden. Wie kan mij helpen? Groeten ROMA
digitaalFM Geplaatst: 12 december 2004 Geplaatst: 12 december 2004 Hallo Roma Pin K2002 zit via weerstand r2138 aan de 3.3 volt. Toch denk ik niet dat deze defect is,waarschijnlijk is door een statische spanning de int.1 ingang van je STI5512 defect geraakt (pin k2002 is hier op aangesloten.) Deze ingang maakt dan inwendig sluiting en je cpu "ziet" dit en gaat in DL mode staan. Als dit inderdaad het geval is moet je de sti5512 vervangen, hiervoor is speciaal gereedschap voor nodig. suk6 Frank
ROMA Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Geplaatst: 12 december 2004 @ Frank Maar dat zou ook moeten beteken dat mij cpu niet meer werkt en die werkt volgens mij nog wel want die vind hij gewoon met pionero. Ook kan ik nog gewoon software laden e.d Of heb ik dit mis. Alle andere spanningen op de andere test punten zijn goed alleen deze is afwijkend. Maar bedankt voor de info. Ik ga in ieder geval bekijken of ik deze weerstand vervangen kan en of hij dan weer werk. Groeten ROMA
digitaalFM Geplaatst: 13 december 2004 Geplaatst: 13 december 2004 Nee hoor. Het is best mogelijk dat alleen deze ingang defect is en de rest van het ic. nog goed is. De waarde van de weerstand is 10k het is een smd uitvoering. Je kunt ook even om te testen een weerstand aan k2002 solderen en op de 3.3v van de voeding zetten. suk6 Frank
ROMA Geplaatst: 22 december 2004 Auteur Geplaatst: 22 december 2004 Beste digitaal fm Als ik de voeding van 3.3 v door verbind zonder weerstand voor test punt K2002 dan heeft hij weer gewoon 4 streepje op het display dus waarschijnlijk is de weerstand wel kapot Groeten ROMA
ROMA Geplaatst: 22 december 2004 Auteur Geplaatst: 22 december 2004 @ Digitaal FM Nu snap ik het niet meer nu krijg ik hem ook niet meer in de service mode. Hij geeft nu alleen maar 4 streepjes en doet verder niets. Groeten ROMA
digitaalFM Geplaatst: 24 december 2004 Geplaatst: 24 december 2004 Ik denk nu dat de k2002 ingang defect is, hij maakte waarschijnlijk sluiting naar massa , door deze direct aan 3.3v te zetten is dit eruit"gebrand" Ik denk dat je nu alleen nog met jtag de firmware kunt herstellen. Of je sti5512 is nu echt defect. groeten Frank.
ROMA Geplaatst: 25 december 2004 Auteur Geplaatst: 25 december 2004 Hij is denk ik echt kapot want de pioneer heeft nog steeds geen 3.3 v. De firmware zit er goed in maar hij geeft de cpu nog wel aan in pionero. Maar hij doet verder niets. Groeten ROMA
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen