Ga naar inhoud

lastig probleem met AB en 2 Xtreme's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goh,

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Natuurlijk ga ik alles uitproberen.

Mijn mobiliteit wordt inmiddels wel steeds beter nu ik de operatie achter de rug heb.( het duurt nog maar 5 minuten om de 4 meter te overbruggen..........)

Maar toch is het fijn om de twee Xtremes onafhankelijk van elkaar te kunnen gebruiken met de AB.

Vroeger had ik een vcr van mitsibu** of zo iets met een AB waar je twee vcr mee kon bedienen. Stand 1 en 2 al la de flipsen zoals boven beschreven. Zou voor de Xtremes een goede uitkomst zijn. Is het mogelijk om frequenties van de AB iets te verschuiven in zowel ontvanger als AB??

bijv een weerstandswaarde ergens wijzigen in beiden of zo??

ALs er iets als resonantie freq of kristalfreq moeten veranderen wordt het wel heel ingewikkeld voor mij.....

Voor wat betreft de scart geen problemen hier. Mijn Sony is uitgevoerd met 2 scart ingangen en beiden Xtremes sturen AV1 of AV2 onafhankelijk aan. DAt probleem heb ik er dus gelukkig niet bij.

De brekingsindex van het licht met de glazen uit een zonnebril wijzigen of lichtinval wijzigen zijn ook een expiriment waard. helaas is de AB erg sterk en waar je ook richt (liggend op bed plat achter je wijzen richting de grond werkt zelfs nog. Overigens de Xtremes dus een aanrader voor bedpatienten zoals ik momenteel)

Dat met die ordner achtige omgeving geeft denk ik veel te veel warmte ontwikkeling in de PVR, die wordt toch al zo heet in de kast waar ie staat

Ik geef verslag van alle onderzochte mogelijkheden, heren (dames) bedankt

Geplaatst:

misschien een topic openen in het "ruilen" deel van dit forum? Of eventueel inruilen bij een winkel op een vergelijkbare ontvanger. Lijkt mij persoonlijk de beste en makkelijkste oplossing.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je kunt heel gemakkelijk het oog in een van de ontvangers er uit solderen

Met een dun snoertje het oog verplaatsen en zie daar het werkt perfect

JW

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor de reacties!!! Sommige zeer zinvol andere bijna hopeloos onvoldoende.....

Het is toch van de domme om hiervoor een dergelijk prachtige ontvanger voor weg te doen!!!!

Maar goed, ik heb de ultieme oplossing nog steeds niet gevonden

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen