Ga naar inhoud

Humax 5400 dood na stroomuitval bij laden .hdf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De voeding van mijn Humax 5400 IRCI had soms een kuur (viel dan spontaan uit), echter hier was goed met te leven. Gebeurde soms slechts 1 x per week. Het noodlot sloeg toe toen ik net een .hdf aan het laden was. Even een stroomonderbreking met als gevolg bij het volgende opstarten een display met 4 horizontale streepjes en een knipperende groene LED. Interactie met PC onmogelijk. Alles al geprobeerd - de display blijft staan. Ik vrees dat mijn Hummi hersendood is, en hoop dat er iemand is die nog een reanimatie techniek in z'n bagage heeft. Ik heb wel hier iets liggen over een mogelijkheid de Humax aan de praat te krijgen, echter dat heeft te maken met zeer delicaat hete luchtsoldeerwerk aan de Intel flash chips. Daar heb ik de kennis niet voor.

Is er iemand die weet wat de display van mijn Humax concreet wil zeggen en nog belangrijker welke opties ik heb om de Humax weer in orde te krijgen. Uiteraard zal ook de voeding gerepareerd moeten worden, echter ga dit pas doen wanneer ik een zekerheid heb dat de Humax nog te redden is. Alvast dank voor een reactie

Geplaatst:

correct, hierna is het zeer waarschijnlijk weer mogelijk te communiceren met de pc, en zal alles weer als normaal moeten werken.

groet

kamaradski

Geplaatst:

Thank guys, echter zou de oplossing inderdaad zo relatief makkelijk zijn. Ik heb verleden week een voeding van een andere (perfecte) Humax 5400 in die van mij gehangen, met PRECIES dezelfde display en onmogelijkheid te communiceren met de PC. Dus blijkbaar zit hier niet de oplossing. Als ik op de volgende link kijk zie ik precies mijn 4 horizontale streepjes en 1 groene knipperende punt en daar hebben ze het toch over een hele andere ingreep. Wat is jullie mening hierover.

http://www.humax-zone.net/forum/viewtopic.php?t=1450

Geplaatst:

Als je de stekker uittrekt en weer insteekt zie je dan wel de loader (H2.08 of L2.08) en ra?

Geplaatst:

neen, vandaar dat ik denk dat mijn loader gewoon weg is.. Blijkbaar hebben de Intel flash chips geen info meer waaruit ze kunnen putten cfrs. het BIOS bij PC's

Geplaatst:

Ik dacht meer mensen te treffen, die het probleem herkende wat ik had en heb. Hoe hebben zij het opgelost. Wie kan met hete lucht solderen overweg of kan ik mijn Humax gewoon naar een Satboer brengen. Misschien is er in Limburg een hobbyist, die mij kan helpen. Lijkt me sterk dat ik de enige zou zijn met voornoemd probleem - misschien komt via een reactie in de komende dagen toch nog een suggestie - waarvoor nu reeds bij voorbaat dank.

Geplaatst:

Wanneer de humax niet meer via PC te benaderen is, dan moet de loader er weer in d.m.v. een Z-board. Heb zelf geen ervaring hiermee, maar dacht niet dat er dan gesoldeerd moet worden.

Volgens mij loont het niet voor eenmalig gebruik een Z-board te kopen. Dat wordt dan satboer, of iemand in je omgeving die zo'n ding heeft.

Download en bekijk dit Bestand eens.

Geplaatst:

Thanks Harry - met jouw bijlage wordt ik al een stuk vrolijker. Nu nog iemand vinden die hier wel ervaring mee heeft en ook nog in mijn buurt woont. Maar dan zal ik toch eerst de voeding pico bello moeten maken anders .......

Geplaatst:

Wat ik begrijp uit alle verhalen die al in dit topic staan, is dat jij nogal besluiteloos overkomt.

Je geeft aan dat je voeding stuk is (is misschien een feit).

Vervolgens geven verschillende mensen het advies je voeding te maken, waaronder Steve (die volgens mij heel kundig is).

Dan ga je volgens mij onterecht verder over een flash die dmv hetelucht vervangen moet worden, die volgens jou pas vervangen moet worden na de reparatie voeding.

Wat let je, om de beurs eens flink open te trekken en voor enkele luttele euri's die voeding te herstellen.

Dan weet je iig dat het daar niet aan ligt.(sluit de mogelijkheid niet uit dat een defekte voeding ook schade aan je flash veroorzaakt kan hebben!!!)

En ligt het er niet aan, dan kan je iig dan met je flash aan de gang.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Beste arie kanarie, als jouw definitie van besluiteloosheid overeenkomt met mijn interpretatie van niet onbezonnen en impulsief te werk gaan, zitten we toch op dezelfde golflengte. Zoals ik reeds beschreef heb ik in mijn Humax een perfecte voeding gehangen met toch weer de gekende problematiek, reden om te kijken wat nog meer aan de hand kon zijn. Een mogelijkheid is een flash probleem. Het zou dan prettig zijn wanneer andere Humax gebruikers mijn error zouden herkennen en feedback zouden geven. Blijkbaar zijn er tot op heden geen Humax gebruikers die zich kunnen identificeren met mijn probleem. Als er een serieux flash probleem is zou je dat moeten oplossen via een z- board, echter (zie mijn link) het zou ook op een andere manier kunnen, echter dit vereist kennis van hete lucht solderen. Daar heb ik geen ervaring mee, vandaar mijn vraag naar het forum toe. Van Harry kreeg ik zeer gewaardeerde info, waarmee ik verder aan de slag ben gegaan. In de loop van volgende week heb ik een afspraak met iemand die de kennis en techniek in huis heeft mijn Humax te repareren. Ik zal jullie nog laten weten wat nu echt aan de hand is geweest en wat concreet de oplossing was. Een en ander heeft m.i. niets te maken met het niet willen flink open trekken van de beurs, zoals jij in een suggestie schrijft, eerder met zich confirmeren aan medegebruikers.

Geplaatst:

Citaat:
Ik zal jullie nog laten weten wat nu echt aan de hand is geweest

we wachten met z'n allen -ik in ieder geval- af.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen