Ga naar inhoud

Hydra Zeus en teletext.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteravond de moeite genomen om van een Olympia image van Hydra te upgraden naar de nieuwere Zeus.

Alles lijkt O.K, te werken, alleen ben ik niet tevreden met mijn teletext.

Hij is net iets te groot voor de scherm waardoor recht en links een stukje afvalt. (Links-boven moet TuxTxt te zien zijn, maar de T is niet meer te zien = uxTxt en rechtboven zie je normaal de klok, en de laatste cijfers van de minuten ontbreken ook.)

Het zit hem volgens mij in een lettertype die te groot is. Ik heb al zitten kijken onder de instellingen van teletekst en 16:9 mode in en uitgeschakelt.

Ook bij tuxtxt.com de nieuwste versie gedownload.

Met Olympia had ik hier geen last van.

Mijn tv is een 16:9 scherm (LG 42" Plasma) en ik heb de AV settings bij Aspect Ratio op 16:9 staan en TV system op PAL. Disable WSS on 4:3 staat uit.

Uiteraard diverse instellingen al geprobeerd, wie weet iets?

Als niemand een suggestie heeft zet ik een andere image erop, kan iemand mij dan vertellen of de PLI image of Peter Pan image qua mogelijkheden een beetje overeenkomt met de Hydra.

Groeten

Geplaatst:

Heel erg bedankt.. !!

Daar had ik dus nooit gezocht, zie tuxtxt als een plugin en verwacht geen instellingen onder setup, weer iets geleerd.

Het werkt perfect!

Ga vanavond weer even verder spelen, zeus mag nog even blijven.. :-)

Geplaatst:

heb dit ook al een hele tijd, bij vroegere images nooit problemen gehad, met zeus dus wel.

Centreren ed met gele knop lukt niet; als ik de gele knop indruk en de text verschijnt in het midden van het beeld, waarna je de rode en blauwe moet moet gebruiken om af te stellen, gebeurt er niets.........doe ik iets fout?

Ik erger me in ieder geval groen en geel aan die teletext in de zeus.

Geplaatst:
Citaat:
heb dit ook al een hele tijd, bij vroegere images nooit problemen gehad, met zeus dus wel.
Centreren ed met gele knop lukt niet; als ik de gele knop indruk en de text verschijnt in het midden van het beeld, waarna je de rode en blauwe moet moet gebruiken om af te stellen, gebeurt er niets.........doe ik iets fout?
Ik erger me in ieder geval groen en geel aan die teletext in de zeus.

Daarna de cursortoetsen gebruiken om de rechthoeken te verplaatsen. Ik neem aan dat je dat doet...
Geplaatst:

dat doe ik zeker...........alleen er gebeurt niets..............wat zou je moeten zien op dat moment?

bedankt alvast

Geplaatst:

En vergeet niet de OK toets te gebruiken. Via de Lame toets ga je namelijk terug naar de vorige instellingen.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

of ik lees het fout of ik begrijp het verkeerd.

even uit mijn hoofd:

je start het instellen van het teletekstscherm met geel.

druk dan op rood voor de linkerbovenhoek en stel dat in met de cursortoetsen. als je geen witte hoek ziet dan valt ie buiten beeld en moet je hem eerst "binnenhalen" met de cursortoetsen.

druk op groen voor de rechterbenedenhoek en doe hetzelfde als beschreven bij de linkerbovenhoek.

als alles goed is (je kan met rood ook weer terug naar linksboven, enz) bevestigen met OK.

uit mijn (dronken) hoofd (vakantie en zo) dus "ohne gewähr",

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Geplaatst:

Geweldig!

Bedankt allen...............gewoon net zo lang op die cursorknoppen drukken totdat er 2 witte halve vierkantjes in de linkerbovenhoek en rechterbenedenhoek verschijnen!

Het werkt! Eindelijk!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen