Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben van plan een smartcard met het basispakket van canal digitaal te kopen om zodoende een minimum basisset nederlandse tv kanalen te hebben volgend jaar.

Voor extra kanalen/experimenteren koop ik een dreambox, nieuwe antenne, diseqc motor, etc..

Nu mijn vragen:

Werkt de smartcard in het CI-slot van de 5400Z? of

Moet de smartcard in de X-cam om beeld te krijgen? of

moet ik ook een canal digitaal CI module erbij aanschaffen?

Alvast dank voor de antwoorden.

mvgr,

robert

Geplaatst:

Seca2 card werkt ok in XCAM in humax ToH3.3 European 1.2 Hot 3.0 + TPS/TV-CABO Fix zoals op dit forum te vinden is. Nadeel humax staat in EMU kan wil deze conax decoderen en helaas freezed key 23 in deze firmware. XCAM kan deze wel decoderen maar dan moet je de 'dummy' funcard uit de irdeto-embeddemCAM verwijderen. Dan neemt pas XCAM de EMUlatie over van HUMAX. Als het alleen om Canal+NL gaat, dan kun je gerust de ' dummy' funcard laten zitten en in de xcam de Canal+NL steken. Wel moet FRC=ON in XCAM menu gezet worden om de update keys te ontvangen. Wil je bijvoorbeeld een maandje extra naar alle kanalen kijken (alleen in geval van nieuwe abbo's na 15de van de maand? Dan moet je de FRC op tijd op OFF zetten. Dan kun je vier weken extra genieten van alle kanalen. Zet je h'm dan effe (10 minuten tot 1 sec) op FRC=ON in deze periode dan wordt onmiddelijk deze actie afgestraft. Nogmaals geldt alleen als je een nieuw abbo hebt en dan tijdelijk alle kanalen kunt bewonderen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen