voermane Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 Hoi, Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een DM7000 voorzien van het laatste ruDream image. Het probleem dat ik heb is dat ik mijn orignele canal+ kaart niet aan de gang krijg met NewCamd. Momenteel draai ik Radegast Beta13 (deze werkt zonder problemen zij het dat de opname's soms schokkerig zijn). Vandaar dat ik over wil naar NewCamd, deze wil echter mijn originele canal+ kaart niet lezen. Heeft er iemand een voorbeeld voor mij hoe ik de cardserv.cfg en newcamd.conf files moet aanpassen zodat de canal+ kaart in mijn DM7000 gelezen wordt. Ik heb al wel RadeGast Final geprobeert om te kijken of die de schokkerige opname's oplost maar dan heb ik alleen zwart beeld. Wie o wie kan mij helpen, het gaat dus om 1 dreambox en 1 canal+ kaart, heb van alles geprobeerd maar niets werkt.
Gast Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 Kijk hier eens: http://www.dreambox.net.au/klona/ [edit zag dat er traffic limit op zat, deze is beter]
Gast Thijzel Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 Hmm zelfs standaard newcamd las mijn kaart..
Gast Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 aequitas Nieuw hier <<< ik zou bovenstaande URL maar gauw weghalen. mbt dit onderwerp. Doe dan niet zo moeilijk, laad een PLI-image. Laad daarin newcamdD en spelen maar.
voermane Geplaatst: 19 december 2004 Auteur Geplaatst: 19 december 2004 Tja, misschien moet ik maar een ander image proberen, maar er is behoorlijk wat keus dus met welke moet je beginnen. Op aanraden van collega's heb ik rudream geinstalleerd en via de setup NewCamd geinstalleerd. Na installatie staat de newcamd.conf in ieder geval niet goed hij staat dan namelijk op DBOX2. Ik heb de settings doorlopen van de newcamd.conf en hij start nu wel newcamd maar hij leest de kaart niet. Misschien dat het in de communcatie tussen newcamd en cardserv ligt. Is er misschien iemand die een goede cardserv.cfg en newcamd.conf heeft zodat ik deze kan vergelijken met die van mij en misschien zo de fout kan ontdekken?
Gast Thijzel Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 Citaat: Tja, misschien moet ik maar een ander image proberen, maar er is behoorlijk wat keus dus met welke moet je beginnen. Ik ben begonnen met Hydra maar deze gooit je var zo vol dat je nauwelijks er iets mee kan doen. Ik ben overgegaan naar Pli bevalt wel goed. Met de laatste Pli met newcamd 5.25 had ik mijn c+ kaart in mijn 7000S direct werkend. Vreemd genoeg heb ik een soort zelfde ervaring als jou met de 5620S van mijn ouders. Pli voor de 5620 en newcamd 5.25 geladen maar de kaart werkt niet. Mijn ouders maken nu gebruik van mijn kaart via een in-huis share. Had het liever andersom gehad. De keuze van de image is persoonlijk, zou er wat installeren en kijken welke je het beste bevalt.
Gast Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 Citaat: Tja, misschien moet ik maar een ander image proberen, maar er is behoorlijk wat keus dus met welke moet je beginnen. Ik gebruik zelf de hydra Zeus in combinatie met een usb stick voor de Addons. Hiermee kan ik de hele dreambox configureren inclusief cardsharing, zonder ook maar een pc aan te raken. Alles kan via de afstandsbediening.
voermane Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Geplaatst: 20 december 2004 Ik ga het vanavond nog een proberen met behulp van de link die hierboven stond, staan namelijk interessante dingen in m.b.t. de config van emu's. Als het niet lukt toch maar over naar een andere image.
voermane Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Geplaatst: 20 december 2004 Ik heb de boel inmiddels werkend, het laatste ruDream image werkt dus echt voor geen meter. Stikt van de bugs, behalve dat newcamd niet wilde werken waren er wel meer dingen die niet werkte. Momenteel 1 versie daarvoor geinstalleerd en alles werkt perfect al moest ik voor newcamd wel de conf files aanpassen van cardserver en newcamd. Maar met behulp van de link die aequitas mij stuurde was het snel gepiept. Thx guys.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen