Ga naar inhoud

geen ontvanst meer met bijplaatsing 2 de schotel

faster

Aanbevolen berichten

hallo ,

heb een dreambox met een 80 cm schotel met monoblok erop , gericht op astra 1 en hotbird , nu heb ik een 2 de schotel bijgeplaatst met een gewone blok , en wil hem richten op astra 2 en eurobird , dus alles mooi aangesloten met een diseqc switch 2x1 , met de monoblok als lnb 1 en de nieuwe enkele blok als 2

nu kan in geen enkele ontvangst meer hebben , al verschillende istellingen geprobeerd , maar niets help , kan er iemand mij verder helpen

dank en groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een monobloc zit ook een (committed) SAR Disecq switch en twee SAR switches achter elkaar werkt niet. Je zou de nieuwe switch kunnen vervangen door een uncommitted (SUR) switch (bv van Spaun).

Voor instellingen van zo'n SUR-SAR combinatie (en ook de hele opbouw) kun je de artikelen over de wavefrontier eens napluizen.

Groet, Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken helaas inmiddels de problemen met diseqc switchen en monoblokken. Wat je kunt proberen is het verhaal van Trust. Hij plaatst een splitter, waarbij alles met elkaar doorverbonden is, tussen de switch en het monoblok. Van de splitter gaan twee kabels naar de switch (moet een 4/1 switch zijn). Je houdt dan nog twee ongebruikte poorten over. Maar je kunt misschien beter het monoblok verpatsen en daarvoor in de plaats twee losse lnb's plaatsen. Weer een andere en voor jou misschien de beste optie is schakelen tussen de schotels met een 12 volt switch. Hierbij de link naar de optie van Trust: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...part=1&vc=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen