Gast Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 Ik ben nieuw in deze materie en eerder heb ik steeds de RS232C-poort gebruikt bij eerdere ontvangers om zaken te wijzigen of om een upgrade uit te voeren. Zo heb ik dat ook al gedaan voor de 7000S met Dreamup. Ik merk nu dat je heel wat meer kan via het programma FlashWizard. Zoals bijvoorbereld werken met multiboot via een USB-stick. De vraag is nu kan dat ook via de Serial Port met een nullmodem cable of moet het via de Ethernet Port. Zo ja, welk type kabel moet ik dan gebruiken. Hoe geraak ik aan het dreambox IP, welke login en paswoord moet ik gebruiken. Ik kan dat niet in de help files terugvinden.
Bigfoot Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 De ethernet poort is idd waar je alles mee kan doen. Dreamup via de seriele poort gebruik je eigenlijk alleen maar om (extra) veilig images in de flash te zetten. Of als door een fout de ethernet poort niet meer werkt. Zoek maar es op het maken van een netwerk met de Dreambox. In het kort zijn er 2 opties: 1) aansluiten met een standaard netwerkkabel op een router 2) met een cross aangesloten netwerkkabel aansluiten op je PC De beste optie is de eerste, zeker als je een permanente verbinding kan leggen. Dreambox IP vul je in de DB bij Communicatie-instellingen in het menu. Zie ook dreambox.sjerom.com en kies "dreambox voor dummies"
Gast Geplaatst: 21 december 2004 Geplaatst: 21 december 2004 1/ FlashWizzard is zeer betrouwbaar. Doet automatisch Erase. Gaat veel sneller (vanwege snelle verbinding) 2/ Multiboot is ook bijzonder fraai; -klungelen in USB heeft nl wat minder risico's -USB is " onbeperkt" tov flash zo snel vol. 3/ router is fraai, doe dan fixed IP-adres dmv mac-adres. kan je doos ook direct aan internet etc oftewel je kunt nog heel wat doorknutselen. veel plezier ermee
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen