Ga naar inhoud

extra dreambox, hoe aansluiten op moteck vbox II ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu 1 dreambox 7000 op een moteck vbox II aangesloten, standaard universal lnb, 120cm schotel draaibaar (besturing via de vbox II)

De software is de laatste hydra.

Omdat ik geheel van upc af wil, zou ik graag een 2de sat reciever willen aansluiten, zodat in de slaapkamer naar een andere zender gekeken kan worden.

Kan ik het beste een DB 500 nemen of een DB 7000.

En hoe dan de boel aan te sluiten zodat de motor besturing ook door de andere sat ontvanger te besturen is.

Oke ik weet dat je alleen samen dan naar 2 verschillende zenders kan kijken op de zelfde sat.

De db heeft ook een lnb uit , dus misschien via die uitgang.

Of toch maar een extra coax naar de schotel en een duallnb ?

Gaarne jullie ervaringen hier over.

Geplaatst:

Met beide ontvangers de vbox bedienen is alleen mogelijk wanneer je de tweede ontvanger aansluit op de lnb out van de eerste ontvanger. Je kunt dan alleen de vbox aansturen met de tweede ontvanger als de eerste ontvanger standby staat. Ook zal je problemen krijgen dat wanneer de eerste ontvanger op horizontaal staat je nooit met de tweede ontvanger verticaal kunt kijken tergelijke tijd.

Misschien biedt dan een vaste schotel met meerdere twin lnb's gericht op verschillende sat's meer de voorkeur om beide ontvanger onafhankelijk van elkaar te laten werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen