Gast Geplaatst: 29 december 2004 Geplaatst: 29 december 2004 Beste Dreamboxers, Bezit een DM7000 met een 80G Samsung en Hydra Zeus, alles werkt prima. Wil de dreambox ook als eenvoudige fileserver gaan inzetten. FTP'en van en naar de box gaat prima echter de snelheid valt mij een beetje tegen. Ik haal (gemiddeld) ca. 3 Mbps, dit vind ik wat traag. De Dreambox is verbonden via een 100 Mbps netwerk (inclusief natuurlijk de NIC's in de PC's en router). Vraag zijn er instellingen zodanig te tweaken zodat de snelheid omhoog kan. groet, Michel.
Gast Geplaatst: 29 december 2004 Geplaatst: 29 december 2004 Merde, Dank voor de reponse. Ik heb FlashFXP eerder gebruikt. Werkt goed echter de doorvoersnelheid is max. 3 - 5 5MBps (afhankelijk van up of download). De bandbreedte van 100 Mbps wordt echter dus niet gebruikt. Verdere tips om dit verder te tweaken?? Michel.
Gast Geplaatst: 30 december 2004 Geplaatst: 30 december 2004 Citaat: Merde, Dank voor de reponse. Ik heb FlashFXP eerder gebruikt. Werkt goed echter de doorvoersnelheid is max. 3 - 5 5MBps (afhankelijk van up of download). De bandbreedte van 100 Mbps wordt echter dus niet gebruikt. Verdere tips om dit verder te tweaken?? Michel. Tja, het moederbord van de dreambox bevat enkel een ata33 controller. Dus die 100 mbs zul je nooit halen.
Gast Geplaatst: 31 december 2004 Geplaatst: 31 december 2004 Citaat: Tja, het moederbord van de dreambox bevat enkel een ata33 controller. Dus die 100 mbs zul je nooit halen. Hm, ata33 kan 33 MByte/sec (264 MBit/sec) overdragen, terwijl het netwerk maar 100 MBit/sec kan transporteren.
Gast Geplaatst: 2 januari 2005 Geplaatst: 2 januari 2005 Citaat: Hm, ata33 kan 33 MByte/sec (264 MBit/sec) overdragen, terwijl het netwerk maar 100 MBit/sec kan transporteren. Je hebt gelijk, wat betreft de bus snelheid. Echter ik kan me uit de tijd van de moederborden met een ata33 controller herinneren dat ik heel blij kon zijn met zo´n 6MB/sec. Er zit ook nogal wat overhead op die ata33 bus.
Gast Geplaatst: 2 januari 2005 Geplaatst: 2 januari 2005 Ok, er valt dus niet meer te 'halen'. Heeft iemand een verklaring waarom de download snelheid van de DB sneller is als de upload snelheid? Michel.
Barabas Geplaatst: 2 januari 2005 Geplaatst: 2 januari 2005 Citaat: Citaat: Tja, het moederbord van de dreambox bevat enkel een ata33 controller. Dus die 100 mbs zul je nooit halen. Hm, ata33 kan 33 MByte/sec (264 MBit/sec) overdragen, terwijl het netwerk maar 100 MBit/sec kan transporteren. En nog niet helemaal correct... de DB heeft een UDMA66 interface. Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 9 januari 2005 Geplaatst: 9 januari 2005 Ok jongens dank voor het meedenken, sneller kunnen filetransfers kennelijk niet. Topic kan dicht. Michel.
Gast Geplaatst: 9 januari 2005 Geplaatst: 9 januari 2005 Even wachten met sluiten... Als ik met WSftp een ts bestand overhaal van mijn 7000-s dan is de snelheid 31 Mbps. Uploaden gaat met een snelheid van 11 Mbps! Ik gebruik een Netgear Mr814 router (met vier 100 Mbps switch poorten) en in de pc een 3com etherlink XL NIC 10/100. De bekabeling is Cat 5e. Groetjes, André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen