Gast Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 Hallo allemaal. Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik heb inmiddels het forum afgezocht naar het volgende probleem maar geen oplossing kunnen vinden: ik ben in het bezit van een topfield 4000 met een mr (mrev 2.10). Wanneer ik een kanaal aan het opnemen ben lukt het niet om te kijken naar een andere zender (mbv de andere tuner). Ik heb een twin lnb en ook uiteraard alle kanalen van de ene tuner naar de andere tuner gekopieerd. Ik heb wel ergens iets gelezen over doorlussen. Kan dit misschien het probleem zijn want volgens mij staat dit niet bij mij ingesteld ?? djpetit
Sigma Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 Beste wensen voor 2005 als je een twin LNB gebruikt moet hij wel uitgangen hebben dus ook twee kabels naar je tuner of je moet je tuner doorlussen anders gaat het niet werken Mijn voorkeur gaat uit naar een opsteling met twee schotels Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 sigma uiteraard heb ik twee uitgangen. Ik begrijp dus dat ik de tuner moet doorlussen ?? djpetit
Sigma Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 Sorrie niet goed begrepen als je twee uitgangen op je LNB hebt dan twee kabels naar je tuner en deze op tuner 1/tuner 2 aansluiten Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 Sigma op die manier heb ik het ook aangesloten. Misschien nog meer ideëen ? djpetit
Sigma Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 Staat het verbindingstype in LNB instellingen op gescheiden ingesteld Heb je op alle bij de tuner's de LNB spaning aan staan Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 Sigma, wanneer ik bij LNB instellingen kijk en ASTRA selecteer kan ik 'switchen' tussen tuner 1 en tuner 2. Bij tuner 1 wel signaal bij tuner 2 geen signaal (gele balk). Bij Hotbird werkt dit wel goed. Hoe nu verder ??
Sigma Geplaatst: 1 januari 2005 Geplaatst: 1 januari 2005 Kijk even naar de instelingen van de tuner die het goed doet (dus schakeld van Astra naar Hotbird )als dit goed is moet je deze insteling ook in de andere tuner net zo staan Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
PeHa Geplaatst: 2 januari 2005 Geplaatst: 2 januari 2005 Hoi djpetit, heb jij dan een draaibare schotel of meerder twin lnb's ? Astra en Hotbird ? Hoe ziet jouw systeem eruit ? Dan kunnen wij jou gericht advies geven. Is nu niet duidelijk. VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
Gast Geplaatst: 3 januari 2005 Geplaatst: 3 januari 2005 djpetit: Heb je de zenderlijst wel overgezet van de een naar de andere tuner? Kopie?
Gast Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 Sateh: uiteraard zoals ik opende met het bericht heb ik de zenderlijst van de ene tuner naar de andere tuner gekopieerd !! djpetit
Gast Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 Peha, ik heb geem motor. Wel een twin lnb met twee uitgangen die ik ook allebei verbonden heb op de receiver. Ik heb wel een verschil kunnen ontdekken bij de astra instellingen mbt de LNB waarden tussen tuner 1 en tuner 2. Moeten deze niet gelijk zijn ? Ik heb een foto bijgevoegd. Bij tuner twee staat er bij de LNB instellingen: 9750/10700. mvgr, djpetit
Bigfoot Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 Je hebt het over astra en hotbird, ik neem aan dat je dus meerdere LNB's, een monoblock, of een twin monoblock hebt? En heb je diseqc switches ertussen? Kun je precies aangeven wat je in je schotel hebt zitten, en wat met welke kabel naar welke tuner ingang van je Topfield verbonden zit?
Gast Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 Bigfoot, ik heb dus een twin monoblock. Twee kabels van LNB en seperaat aangesloten op de receiver. Geen switches ertussen. djpetit
Bigfoot Geplaatst: 4 januari 2005 Geplaatst: 4 januari 2005 Heb je de zenders zelf ingescand of heb je een zenderlijst van iemand anders gebruikt? Je moet dan de tuners instellen op geschiden, en niet op doorlussen. En zowel op tuner 1 als op tuner 2 de LNB instellen. Waarschijnlijk diseq 1-hotbird, diseqc 2-astra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen