Gert-Jan Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 Hoe kan ik mijn /var directory van mijn HD naar mijn USB verplaatsen? Ik draai met Pli, en als ik de optie "move /var to usbstick" probeer vind de dreambox dat de /var al op de HD staat. Ik wil deze overzetten aangezien de HD regelmatig moet opstarten tijdens het zappen.
Gast Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 Gert-Jan, als je toch overgaat op een USB stick, heb ik het volgende advies: richt je doos eens opnieuw in met FlashWizzardPro. origineel image in de flash en PLI-image op USB-stick. kun je evt daarna ook backup en restore mee doen !! en vanwege multiboot kun je meerdere images op USB zetten en beproeven terwijl je altijd terug kunt naar je werkende PLI.
Gast Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 volgens mij moet dat lukken met flach fkp.
Gast Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 Michel, wat bedoel je daarmee ? Die term is mij onbekend, dus graag wat meer info.
Bigfoot Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 Het kan met een linux commando via Telnet een behulpzaam iemand heeft het mij hier ooit verteld hier maar kan de post zo 1-2-3 niet vinden iets met move /mnt/hdd to /mnt/usb maar dan in correcte linux taal.....
Gast Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 sorry een beetje onduidelijk mischien maar ik bedoelde eigenlijk met het programma flashFx. Volgens mij moet het daar ook mee gaan.
Hyunday magic Geplaatst: 10 januari 2005 Geplaatst: 10 januari 2005 Als de map var gewoon op je hdd staat kun je volstaan met. cd /hdd cp -a var /mnt/usb rm -rf var ln -s /var /mnt/usb/var Dan staat je var op usb en is daar ook weer gemount. Magic The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
Gert-Jan Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Geplaatst: 12 januari 2005 Bedankt, het is gelukt. Één kleine afwijking in hetgeen je geschreven had, de /var staat niet direct onder /hdd, de pli image heeft hier een directory structuur onder gemaakt. Het is dus alsvolgt geworden: cd /hdd cp -a pli /mnt/usb rm -rf pli ln -s /var /mnt/usb/pli/0108200411290000/var Werkt dit overigens ook nog na een restart, of moet ik de box nu eerst een "harde" reset geven met de drie knoppen voorop de box? Hier en daar lees ik daar ook iets over. Gert-Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen