topfielder Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Ik heb het probleem dat mijn Stab 100 weigert te draaien bij lagere temperaturen. Heb alles geprobeerd met kortere kabel e.d. maar geen resultaat. Bij meting blijkt dat er na een spanningpiek geen spanning meer op de coax staat. Mijn vermoeden is dat de stroombegrenzer te snel in werking treed. Weet iemand een oplossing om deze limiet op te heffen of op te krikken?
Gast Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 mischien iets dikkere coax kabel gebruiken heb er hier ongeveer 30 meter aan en werkt goed
Sat-hack Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Het lijkt mij dat de Humax het wel moet kunnen doen. Heb zelf een zware semi-prof Astro 1 mtr schotel met een H120 en hij doet het op z'n sloffen. Draai de f-connectoren maar eens los en reinig goed de massa. Vervang desnoods de connectoren ook of momteer ze opnieuw en draai ze goed vast. Als dat nog niet helpt, kan het zijn dat je elco's aan vervanging toe zijn. Dit laatste is een veel voorkomend probleem bij de wat oudere Hummies. Groeten, Johnny Oost-West, Thuis...is het ook niet alles....
Gast Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 probeer het is zonder LNB ! het komt wel eens voor dat de LNB de oorzaak is. en controleer all secundaire spanningen van je voeding.
Gast Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Ik ben in de beginfase van de hobby begonnen met van die goedkope coaxkabel. De stab 100 draaide slechts op halve sterkte op alleen de horizontale gepolariseerde Transponders (dus 18 volt) Na vervanging met de wat duurdere coaxkabel draaide hij weer als een tierelier!!! Misschien ook de oorzaak bij jou!
Gast Geplaatst: 15 januari 2005 Geplaatst: 15 januari 2005 als de humax niet wil draaien heeft dit meestal 2 oorzaken,lnb neemt te veel stroom af(slechte conditie dus)of de voeding is defect(humaxkwaal). Humax 5400 is de reciever waar vaak een nieuwe voeding in moet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen