Frank vdB Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Deze week een DM7000S gekocht zonder harddisk. Ik heb deze in mijn netwerk gehangen en dat werkt. Ik heb een WinXP PC en daar is het me mee gelukt om met ngrab 0.7.75 dingen op te nemen. Nou is de disk van die machine vrijwel vol, dus ik doe opnemen liever op mijn Debian PC die nog genoeg diskruimte vrij heeft. In eerste instantie heb ik geprobeerd om de ngrab server middels cifs naar de linux box te laten schrijven, maar op een gegeven moment had ngrab toch zoveel geheugen nodig dat XP virtueel geheugen op de disk nodig heeft, waardoor de opname misgaat. Nu heb ik mijn DB middels internet update naar versie 1.08.1 gebracht, omdat ik daarmee NFS mount kan instellen. Dat is ook prima gelukt: ~ > mount /dev/root on / type squashfs (ro) none on /dev type devfs (rw) /proc on /proc type proc (rw,nodiratime) devpts on /dev/pts type devpts (rw) /dev/mtdblock/1 on /var type jffs2 (rw,noatime) none on /tmp type ramfs (rw) 192.168.0.7:/home/db on /var/mnt type nfs (rw,v2,rsize=8192,wsize=8192,hard,udp,nolock,addr=192.168.0.7) Ik kan in /var/mnt files zetten en zie die op de Debian PC verschijnen en ook omgekeerd, dus NFS werkt. Als ik op de DB echter een opname wil starten, krijg ik de fout "Record failed due to inaccessable storage". Wat doe ik fout? In de Enigma interface zie ik nog een foute mount configuratie die niet actief is maar wellicht in de weg zit. Hoe verwijder ik die? Het staat niet gewoon in /etc/fstab, zoals in een normaal linux systeem. Alvast bedankt voor de hulp!
Eland Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 voor zover ik weet uit van een paar maanden terug moet je mounten onder /hdd en niet onder /mnt of /var/mnt. tevens moet er een (schrijfbare) directory worden aangemaakt in de root van deze nfs-share met de naam "movie". dit zijn volgens mij de dingen om op de letten; vooral de eerste....
Barabas Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Citaat: voor zover ik weet uit van een paar maanden terug moet je mounten onder /hdd en niet onder /mnt of /var/mnt. tevens moet er een (schrijfbare) directory worden aangemaakt in de root van deze nfs-share met de naam "movie". dit zijn volgens mij de dingen om op de letten; vooral de eerste.... Correct, om op te nemen moet er een filesysteem aan /hdd gemount zijn EN de directory /hdd/movie moet aanwezig zijn. Dat zeg ik... lezen!
Frank vdB Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Geplaatst: 13 januari 2005 Werkt inderdaad! Hartstikke bedankt! Zo, nu eens kijken hoe dat zit met die emus...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen