Gast Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Hallo, De DM7000 met de PLi hangt regelmatig. We gebruiken een Marmitek GIGA 40 video zender om zo in andere vertrekken ook de DM te bekijken, en deze video zender heeft een retour kanaal voor het infrarood signaal. Hiervoor hangt er dus een IR ledje voor de DM7000, zodat deze in het andere vetrek is te bedienen. Voorheen nooit problemen gehad, maar met de PLi software hangt de DM nu meerdere malen per dag. Onderzoek (met de video camera het IR ledje bekeken) geeft aan dat deze, zonder dat de afstandsbediening gebruikt is, IR staat te zenden, (dit is ruis op de 433 MHz, alwaar deze signalen op verstuurd worden) waarop de DM, spontaan aangaat, of wanneer hij aanstaat, zomaar gaat hangen. Als we de GIGA-40 uitschakelen is het probleem weg. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en wat kan ik hier aan doen. Terug naar de oudere Ronaldd versie ? (dit gaf nooit problemen) Met vriendelijke groet, Anko
rsjmeijer Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Heb je de Db wellicht wireless aangesloten op je netwerk?? Deze spullen zitten namelijk in dezelfde frequentie gebied en veroorzaken veel storing. Wellicht in combinatie met PLI dat de wireless settings net anders zijn en storen?? Succes een sat groet van Hobby Robby
Gast Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Een aantal tips: Je video zender (= ook ir receiver) zendt uit op 2,4GHz. Zet hem niet te dicht bij je Dreambox. Hij kan (als je dat hebt) je wireless LAN storen. Het is niet normaal dat de LED iets uitgeeft, ook niet als hij ruis ontvangt. Er zijn nl. ook rf-afstandsbedieningen (gebruik ik), en die zenden niet uit als je niet op een toets drukt. Het kan zijn, dat de ir-zender ir-storing ontvangt, en deze (versterkt) doorgeeft. Dit hoeft geen afstandbediening te zijn, maar kan ook een ir bron zoals een (gedimde) halogeenlamp oid. zijn. Zet de ir zender uit, de ontvanger aan, en kijk of het verschijnsel weg is. Tweede optie is dat er op de 433MHz iets zit wat hij ontvangt, zo heb ik een draadloze hoofdtelefoon die, als de zender actief is, hetzelfde verschijnsel geeft. Mijn dreambox blijft echter stabiel. Kijk of je (of de buren?) draadloze apperatuur hebt die op 433Mhz werkt. Success..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen