Ga naar inhoud


Stommmme vraag Canal + Kaart updaten welk slot ??


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik heb een orgineel canal + kaartje maar nog nooit in de dreambox gehad .

Welk slot moet ik hem doen ( onder of boven ) voor de updates ??

Vanaf dinsdag moeten we hem weer gaan gebruiken helaas .

En moet ik nog wat instellen zodat ik via de kaart werk ??

Groetjes

Fred


Geplaatst:
Citaat:
Hallo allemaal
Ik heb een orgineel canal + kaartje maar nog nooit in de dreambox gehad .
Welk slot moet ik hem doen ( onder of boven ) voor de updates ??
Vanaf dinsdag moeten we hem weer gaan gebruiken helaas .
En moet ik nog wat instellen zodat ik via de kaart werk ??
Groetjes
Fred

Welke firmware gebruik je? Als je Hydra Zeus gebruikt, kaart in bovenste slot met chip naar beneden. Zet em op camx en dan komt de update binnen. Als ie al lang niet meer geupdated is, dan zul je moeten bellen naar Canaldigitaal voor een updatesignaal.
Geplaatst:

Niet geheel juist.

Een 1-maal aangemeldde kaart wordt iedere 40 minuten geupdate.

Dus zeg maar, na max 1 uur wachten heb je de update binnen.

 

Dus dat dure bellen kun je gerust uitsparen en even wat anders doen.

Heb je dat geduld niet; bel gerust.

Geplaatst:
Citaat:
Niet geheel juist.
Een 1-maal aangemeldde kaart wordt iedere 40 minuten geupdate.
Dus zeg maar, na max 1 uur wachten heb je de update binnen.

Dus dat dure bellen kun je gerust uitsparen en even wat anders doen.
Heb je dat geduld niet; bel gerust.


hmm, ik heb 2 kaarten waarvan 1 is ""verlopen" met Zeus krijg ik keurig op de actuele kaart mijn update. Op de verlopen kaart niet, heeft er onlangs een paar dagen in gezeten. Deze kaart is aangemeld geweest maar krijgt dus niet zijn update
Geplaatst:

Thks

Ik heb ook nog geen update gehad ( 31-1-2004 ) hi hi

Ik heb er nu een aston 105 in gedaan ff kijken of het zo wel werkt

Groetjes

Fred

Geplaatst:
Citaat:
Niet geheel juist.
Een 1-maal aangemeldde kaart wordt iedere 40 minuten geupdate.
Dus zeg maar, na max 1 uur wachten heb je de update binnen.

Dus dat dure bellen kun je gerust uitsparen en even wat anders doen.
Heb je dat geduld niet; bel gerust.

Sorry. Je hebt geen gelijk. Een nieuwe kaart krijgt geen updates meer binnen als de probeerperiode achter de rug is. Je zult je toch echt moeten aanmelden om updates binnen te krijgen. Logisch toch. Niet betalen = geen beeld.
Geplaatst:

Is wel betaald meer ik heb hem er al een tijdje niet in zitten .

Ik kijk het nog even aan tot dinsdag anders ff bellen .

Groetjes

Fred

Geplaatst:
Citaat:
Is wel betaald meer ik heb hem er al een tijdje niet in zitten .
Ik kijk het nog even aan tot dinsdag anders ff bellen .
Groetjes
Fred

OK, als je de vorige update gemist hebt (en dus wel betaald hebt), moet je inderdaad bellen voor een reactivatie. Succes.
Geplaatst:

Met newcamd in PLI0912 of Hydra-Zeus gewoon op de kop en naar achteren gericht in onderste gleuf werkt STANDAARD.

 

Even een paar bakjes koffie en na 40 minuten op een NL-kanaal heb ook jij je update binnen. Zeker als je het nu via ASTON 105 CAM doet.

Daar hoef je niet voor te bellen als je dat nl al eens gedaan hebt. Je kaart-informatie (keys en geldigheid) worden elk uur verstuurd.

 

Ga maar eens over op de hobbie LOGGEN en dan zie je hoe dat werkt. Onder aspect LOGGING op dit forum is een leuk hoekje.

 

Dat doe je dmv season interface en bv prg WCE.

Geplaatst:

Citaat:
Daar hoef je niet voor te bellen als je dat nl al eens gedaan hebt. Je kaart-informatie (keys en geldigheid) worden elk uur verstuurd.

 

Hangt van de geldigheidsdatum af die nu op de kaart staat, staat ie op 31-1-2005 dan heb je geen probleem en zou de update binnen moeten komen.

 

Staat ie op 31-12-2004 dan heb je wel een probleem, dan zul je toch moeten bellen.

 

Citaat:
Ik heb een orgineel canal + kaartje maar nog nooit in de dreambox gehad .

 

Weet je wel zeker of de kaart wel geaktiveerd is???

Geplaatst:

Yep hij heeft het ooit gedaan .

Ik heb hem er nu al 1 dag in zitten maar krijg bij elke schakeling van kanaal de melding geen rechten om te kijken .

Wordt dus toch ff bellen waarschijnlijk maandag .

Anders wordt het zo zwart dinsdag

Groetjes

Fred

Geplaatst:

Nou ff opgebeld en alles is weer geupdate .

Wel duur hoor 80 euro cent per min .

Zeker nadat ik hoorde dat ik een service abb. had en het goedkope nummer kon bellen .

Groetjes

Fred

Geplaatst:

De datum is volgens mij slechts "optisch" en wordt "functioneel" niet gebruikt.

Tja je had C+ kunnen vragen of ze je soms niet in de updatelijst hadden zitten.

 

Maar fijn dat de boel nu weer werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...