Gast Geplaatst: 14 januari 2005 Geplaatst: 14 januari 2005 Beste Dreambox – enthousiastelingen Alhoewel ik al een lange tijd een Dreambox heb (geloof dat ik een van de eersten in Nederland was ;-) is het me tot op heden nooit gelukt om ‘stottervrije’ NFS recordings te maken. Aangezien ik een drukke baan heb met weinig vrije tijd zijn mijn ‘experimenten’ met de Dreambox beperkt, maar vind het zo’n fantastische doos dat ik hem wel continue in gebruik heb als radio en TV ontvanger en voor het afspelen van MP3’s via het netwerk. In mijn gangkast heb ik een redelijk recente Linux Fedora Core 1 server staan met vier harde schijven in een RAID-1 configuratie, waarvan twee harde schijven mijn ‘mediabibliotheek’ vormen. Hoewel voor multimedia RAID-0 natuurlijk meer geschikt (en sneller) is heb gekozen voor RAID-1 zodat al m’n gegevens (ook op de andere schijven) bij een crash van een HD bewaard blijven. To-the-point: ik heb dus een problem met NFS, in al mijn opnames krijg ik na vroege of late tijd last van een ‘stotterend’ beeld met ‘blok’ artifacten of een geheel stilstaand beeld. Is de netwerk interface van de Dreambox 7000 überhaupt snel genoeg voor het maken van (time-shift) opnames op een NFS server? Ik heb zelf een redelijk courant 100 Mbs Full-duplex netwerk met Netgear switches en 3Com NICs in de server, dus daar kan het IMHO niet aan liggen. Zijn er mensen met een NFS configuratie waarbij een opname (mét time-shifted play back!) probleemloos werkt? Ben hier heel erg benieuwd naar, en zou graag een ‘referentie’ opstelling willen weten waarbij NFS probleemloos werkt. Met vriendelijke groet, Iwan van Rienen (iwan@iwans.net)
Urkel Geplaatst: 15 januari 2005 Geplaatst: 15 januari 2005 Ik gebruik geen timeshifting via NFS. Wel een keer geprobeerd, maar dat werkt niet goed. Ik heb staan een Linux machine met een K6III-450MHz op een AOpen AX59Pro moederbord met 192MB geheugen en Redhat9, inmiddels flink geupdate met nieuwe apache webserver, laaste Samba server en kernel 2.4.28. Op dezelfde machine draait mijn webbased muziek database en webbased foto database. Tevens is mijn home directory op deze machine aanwezig. Machine draait inmiddels 221 dagen zonder 1 hik. NFS opnames zijn zonder problemen in 99% van de tijd. Een enkele keer heb ik een opname die stottert. Mogelijk valt die opname gelijk met een cron job die draait. Ik heb mij daar nog niet in verdiept. Het lijkt mij belangrijk om te checken of jouw netwerk wel op 100Mb full duplex draait en dat er niet stiekum iets op half duplex draait. CU Urkie 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
Gast Geplaatst: 15 januari 2005 Geplaatst: 15 januari 2005 Heb ook lange tijd zitten kloten met NFS mounts op de dreambox. Met verschillende blocksizes zitten testen etc etc. Nooit echt 100% schokvrij kunnen krijgen. Ik mount nu met mount.cifs de shares. Samba server draai ik op freebsd/solaris. Dat werkt als een trein. Razendsnel. Ik had ook ergens gelezen 'CIFS is much faster than the broken NFS implementation' Blijkt in mijn geval in ieder geval te kloppen.
Barabas Geplaatst: 15 januari 2005 Geplaatst: 15 januari 2005 Hoi, Ik gebruik zelf ook cifs tot volle tevredenheid. Mijn configuratie kun je hier vinden. Dat zeg ik... lezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen