Gast Geplaatst: 15 januari 2005 Geplaatst: 15 januari 2005 Zou een strong disecq motor aan de oorzaak kunnen liggen mijn mijn dreambox7000 nu en dan vastloopt dat ik genoodzaakt ben de stekker in en uit te doen. Zowel met de originele firmware of met hydra en de var op de usb. Weet iemand ook wat er moet staan in de instelling van de mA van het rotor menu? Thanks
oudeis Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 Sinds ik een motor heb, loopt mijn box ook vaker vast. Mogelijke oorzaken die ik zie: - voeding te zwaar belast (spaun switch, motor, harddisk, usb stick) - geheugen zo goed als vol (settingslijst voor draaibaar is toch een heel stuk groter dan settings voor 4 satellieten) - bug in de software die door grote settingslijsten wordt getriggerd Zelf denk ik aan het laatste. Ik heb namelijk pas een probleem als ik door mijn boeketten aan het bladeren ben, zelfs zonder de rotor te laten draaien. De harddisk lijkt me niet voor een probleem te zorgen, in 90% van de crashes stond de HD gewoon stil... Optie 2 ben ik nu aan het testen, door een swap file te gebruiken (op usb - wil geen slapende hd wakker maken). Tot nog toe is de swap echter nog niet gebruikt, maar de box crasht evengoed. Welke waarde je moet invullen voor de rotatiedetectie is waarschijnlijk gewoon een kwestie van proberen. Zelf heb ik het op 40mA laten staan, en dat werkt prima. Zodra de motor stopt met draaien, herkent mijn box dat. Volgens de specificaties van mijn motor gebruikt hij 200 mA tijdens draaien, dus ik kan het eigenlijk zonder moeite opschroeven naar iets van 180 mA. - Ruud
Dirty Harry Geplaatst: 16 januari 2005 Geplaatst: 16 januari 2005 @Kopernikus Ik heb deze motor ook en deze doet het probleemloos. De instelling van de mA van het rotor menu moet 70 zijn. Wanneer je de juiste breedtegraad invult (bij mij 6.67gr oost) doet GOTO het ook. Succes, Harry
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen