Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier wel eens gelezen dat het mogelijk is om met een USB-hubje een usb-memorykey en een usb wifi-stick gelijktijdig aan te sluiten.

Mijn vraag is nu: is het mogelijk om 2 usb memorykeys of 1 key en 1 externe usb harddisk via een hubje aan te sluiten?

Kan iemand met deze hardware dat eens proberen?

Marc

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Geplaatst:

Ik kan het hier niet testen, maar in principe moeten verschillende typen usb-apparaten gelijktijdig werken. Voorwaarde is wel dat Linux ze ondersteunt, natuurlijk.

Bij meerdere usb-drives (flash, externe hd, etc) kun je tegen een limiet aanlopen, meen ik. Ik neem even aan dat elk extern (usb) opslagmedium als scsi schijf wordt gezien, net als de gewone usb-stick. Nu is het zo dat je bij het compileren van de kernel kunt instellen hoeveel scsi schijven er maximaal gebruikt kunnen worden. Stel dat die limiet op 8 staat, dan kun je dus maximaal 8 usb-sticks inpluggen.

Of die limiet in de praktijk een probleem is, geen idee. Wie weet, misschien verkoop ik hier ook wel complete onzin.....

- Ruud

Geplaatst:

Vergeet niet voor het koppelen van een HD via USB, dat het hier over USB1 gaat, mijn HD zou er dus niet mee werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen