Ga naar inhoud

Opnemen van tweede dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in de woonkamer een db7000 (120 gb harde schijf en 128 mb stick)staan en dit bevalt mij goed. Heb er nog steeds kabel bij voor de tv op de slaapkamer en voor het opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk. Nu wil ik graag de kabel opzeggen en volledig overgaan op de satelliet. Vandaar de volgende vraag:

Als ik op mijn slaapkamer een db500 plaats, kan ik dan vanuit de woonkamer een programma opnemen via de db500, zodat ik in de woonkamer iets anders kan zien.

Ik heb al gezocht op het forum en volgens mij kan dit mbv een NFS-SERVER, maar wil dit graag zeker weten.

Als dit zo is kan ik dan de opname starten/programeren vanuit de woonkamer, of moet ik dan naar de slaapkamer?

Bij voorbaat dank,

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb in de woonkamer een db7000 (120 gb harde schijf en 128 mb stick)staan en dit bevalt mij goed. Heb er nog steeds kabel bij voor de tv op de slaapkamer en voor het opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk. Nu wil ik graag de kabel opzeggen en volledig overgaan op de satelliet. Vandaar de volgende vraag:
Als ik op mijn slaapkamer een db500 plaats, kan ik dan vanuit de woonkamer een programma opnemen via de db500, zodat ik in de woonkamer iets anders kan zien.
Ik heb al gezocht op het forum en volgens mij kan dit mbv een NFS-SERVER, maar wil dit graag zeker weten.
Als dit zo is kan ik dan de opname starten/programeren vanuit de woonkamer, of moet ik dan naar de slaapkamer?
Bij voorbaat dank,

Mijn tweede Dreambox (7000s) die in de slaapkamer staat, zet in opname met de PC in de woonkamer (beneden). Met de Dreambox die beneden staat kan ik dit niet. Deze functie is niet aanwezig in de Dreambox.

Misschien een idee om hier een plugin voor te maken?

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:
Citaat:

Dat van die NFS server is geen enkel probleem, dat werkt wel. De NFS server op de 7000 en je kunt vanaf iedere andere machine een mount maken. Er zijn echter wel onduidelijkheden of je goed kunt opnemen met een DM500. Het schijnt dat de DM500 hiervoor onvoldoende hardware heeft om dit goed te doen. Maar iemand is met een mogelijke oplossing hiervoor gekomen (die ik zelf NIET heb kunnen testen want ik heb geen DM500): klik hier

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen