Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Ik zit met het volgende probleem. In de huidige situatie heb ik 4 lnb's in combinatie met een disecq 1.1 1-4 switch. Nu wil ik een extra lnb aansluiten op mijn dreambox. Voordat ik de verrkeerde schakelaar koop dan en me helemaal suf pieker (doe ik nu al met zoeken op het internet) als het niet werkt dan ook de vraag welke extra switch ik moet nemen en waar deze het beste te plaatsen Kan ik volstaan met een extra disecq 1.1 1-2 of heb ik een uncommited switch nodig?
Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 wel van gehoord maar voor mij nog onbekend terrein. kun je je nader verklaren en hoe deze dan aan te sturen via de dreambox? Verder zie ik op het internet deze multischalters allemaal met externe voedingsbron. Dit heeft niet bepaald mijn voorkeur aangezien mijn huidige schakelpunt buiten zit.
Gast Geplaatst: 18 januari 2005 Geplaatst: 18 januari 2005 De switch die je nu hebt is een zg committed switch (in Spaun termen een SAR). Om een cascade te maken (twee switches achter elkaar) moet je hier ofwel een 12V. switch voor zetten (NB dreambox huidige 7000 kan daar niks mee) of een UNcommitted switch (SUR) voor zetten. Zoek eens in het schotelpark op Wavefrontier(+SAR+SUR) en je komt er volop info over tegen. Groet, Skippy2
Bigfoot Geplaatst: 18 januari 2005 Geplaatst: 18 januari 2005 Een diseqc 1.1 switch IS een uncommitted switch. 1.0 of 2.0 is committed. Maar ik vraag me af of die van jou echt wel kan werken met diseqc 1.1 m in de praktijk zijn alleen Spaun SUR 220/420 daar goed voor.
Gast Geplaatst: 18 januari 2005 Geplaatst: 18 januari 2005 Ik heb al met een bosje 1.1 disecq switches van verschillende omvang en merken geprobeerd een cascade te maken (omdat ik ook altijd in de overtuiging leefde dat ze uncommitted waren) maar dat wil echt niet. Zet er een spaun SUR voor en alles werkt zoals geadverteerd. Mijn conclusie was dat al die andere disecqs dus commited switches zijn, maar ik geef mijn mening graag voor een andere. 1 ding zijn we het roerend over eens een spaun SUR erin is een werkende oplossing Groet, Skippy2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen