Gast Geplaatst: 19 januari 2005 Geplaatst: 19 januari 2005 hallo, iemand ervaring met het up-/downloaden van/naar de opentel ods3000ci? gebruik winXP, serieele kabel met alleen pin 2,3 en 5 bezet en 1:1, ook al een kabel gebruikt met volledige pinbezetting. programma ODSEdit4k en ODSloader1.1 baudrate 115200 De STB geeft een fail bij upload van zenderlijst naar pc bij download van pc naar STB gebeurt er ook niets. Na insteken stekker, springt de STB gewoon aan en geeft de tijd weer. Iemand die een ander programma heeft, of ideeen? Is het mogelijk om met telnet te controleren of de verbinding goed is? thanx
Smurf Geplaatst: 19 januari 2005 Geplaatst: 19 januari 2005 ik weet het niet meer zeker maar moest je niet een null modem kabel hebben daarvoor? en een langzame pc werkt ook beter dan een snelle... xp is geen probleem Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 19 januari 2005 Geplaatst: 19 januari 2005 volgens gebruiksaanwijzing odsedit niet: ‡@ Connect the prepared Serial Cable (1:1 one, not a twisted one) between STB& PC. verbaasde mij wel een beetje. Zal het nog eens proberen met nullmodem zonder handshaking die op de Hummie werkt. Misschien kan iemand mij daarover uitsluitsel geven?
Gast Geplaatst: 23 januari 2005 Geplaatst: 23 januari 2005 voor wie het wat interesseert: je hebt dus inderdaad een nulmodem (met 2-3,3-2, 5-5) nodig. volgens gebruiksaanwijzing odseditv 1.6 een straight, dus dit klopt niet. Verder werkt bij mij ODSedit4K helemaal niet, ODSedit 1.7 leest wel uit, maar geeft een corrupte fileheader. ODSedit 1.8 werkt (bij mij) als enige perfect met winXP.
Yellowman Geplaatst: 24 januari 2005 Geplaatst: 24 januari 2005 Hier volledige gebruiksaanwijzing HOW TO UPGRADE FIRMWARE Before you start you need 1 RS232 CABLE CONNECTED 2>3 3>2 5>5 2 ODSEdit4K 3 ST18-EO2-ver 0418 with bootloader UPGRADING( download) FIRMWARE 1. Remove any inserted CAMS 2. Connect RS232 cable to PC…. DO NOT PLUG THE POWER IN 3. Open the ODSEit program and click on the FILE tab and select OPEN 4. You will be given an ‘OPEN’ menu, Navigate to where ‘ST18-EO2-ver 0418 with bootloader’ file is. 5. At the bottom change the ‘files of type’ from ‘Channel Data’ to ‘Main Program’ 6. You should now see the file (if you have navigated correctly to where the file is on your hard drive). 7. Double click on this file and it should load into the OSDEit program 8. If you have done this correctly, the appearance of the program should have changed and you should now see a yellow ‘D’ in the menu 9. Click on the yellow ‘D’ (download) and you should be presented with a download indicator with various info on. 10. NOW PLUG THE POWER CORD IN UNDER NO CIRCUMSTANCES INTERUPT ONCE DOWNLOADING HAS COMMENCED 11. If you have followed the above instructions you should now see two progress bars of the file uploading into your STB followed by ‘Downloading completed’ 12. Remove POWER cord and RS232 Cable 13. When you connect to Telly it will probably say NO TV CHANNELS so reconnect, select desired satellite and perform an automatic search.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen