Wokman Geplaatst: 21 januari 2005 Geplaatst: 21 januari 2005 Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Sinds kort in het gelukkige bezit van een HSS-850HCI. Mijn probleem is dit: ik heb al een paar jaar een diseqc 1.2 motor, die met mijn vorige ontvanger goed werkte. Volgens de doos zou deze nieuwe machine ook 1.2 moeten ondersteunen. Standaard wordt het apparaat geleverd met alleen de Astra en Hotbird frequenties pre-installed. De motor werkt goed voor deze beide satellieten, maar voor alle andere die ik aan de tabel toevoeg draait de motor naar "nul" graden (wat bij ons dus Sirius is). Ik heb echt van alles geprobeerd om nieuwe satellieten toe te voegen. Maar wat ik ook aanpas, het heeft geen enkel resultaat. Na het lezen van de nodige forums krijg ik de indruk dat de menu's van dit apparaat niet veel afwijken van eerdere modellen. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Moet ik de hier eerder beschreven truuk toepassen om 5 graden va alle posities af te halen? Ik zie nl. niet hoe dat dan wel zou werken. Als nu al elke toegevoegde satelliet naar de positie van Sirius draait, dan zal dat toch ook gebeuren als ik b.v. zeg dat Astra 2A op 23.2 graden Oost staat ipv 28.2 graden?
Gast Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Hallo, Ik heb vorige week ook zo'n HSS-850HSI aangeschaft 'voor naast de dreambox' 169 euro leek niet veel voor een 80Gb PVR. Maar: volgens de Duitse website heeft hij moeilijkheden met een monoblock Hotbird / Astra1. Dat heb ik zelf ook gemerkt, de receiver heeft 'moeite' met de Diseqc commando's. Heel irritant. De nieuwste firmware is van oktober 2004. Geen oplossing dus, maar wel een lotgenoot. De mijne gaat zuruck in die Heimat. Een veel stabielere Topfield 4000PVR 'ist zu haben fuer 205 euro' Affengeil!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen