Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Hallo, Mijn nieuwe plasma vertoond wel eens een erg digitaal beeld (met name de gezichten). Ik heb de DB met een hoogwaardige scartkabel naar de tuner van de Pioneer aangesloten, maar ik denk dat ik de instellingen van de DB en van de Pioneer niet geheel goed heb staan. De Pioneer geeft 625i of 525i op het display als ik de Db aanschakel. Wie heeft dezelfde configuratie en weet welke instellingen ik moet aanhouden?
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Digitaliseren komt door de ruisfilters die de pioneer heeft, in het geavanceerde instellingen menu van de pioneer kan je die optie (DNR) uitzetten.
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Ha Beemer ik zie dat jij niet alleen op HTforum zit. ok ik ga proberen, heb je nog meer tips, dit lijkt me inderdaad al te werken.
arnoldl Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 neem aan dat je in de dreambox wel ingesteld hebt dat hij rgb of component moet uitsturen , en niet standaard video. grtx, arnold
Barabas Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Citaat: Hallo, Mijn nieuwe plasma vertoond wel eens een erg digitaal beeld (met name de gezichten). Ik heb de DB met een hoogwaardige scartkabel naar de tuner van de Pioneer aangesloten, maar ik denk dat ik de instellingen van de DB en van de Pioneer niet geheel goed heb staan. De Pioneer geeft 625i of 525i op het display als ik de Db aanschakel. Wie heeft dezelfde configuratie en weet welke instellingen ik moet aanhouden? Vergeet ook niet dat de meeste zenders een behoorlijke compressie doen waardoor mpeg artifacts ook beter zichtbaar worden naar mate een scherm groter wordt. Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 26 januari 2005 Geplaatst: 26 januari 2005 Ok snap ik, maar wat zijn dan de instellingen voor een zo zuiver mogelijk beeld? Moet ik bijv. PAL aanhouden en RGB? Wie geeft wat concrete tips?
Barabas Geplaatst: 27 januari 2005 Geplaatst: 27 januari 2005 Ik heb geen plasma, wel een beamer. PAL en RGB geven bij mij, en bij jou weet ik vijwel zeker, het beste resultaat. Dat zeg ik... lezen!
rsjmeijer Geplaatst: 27 januari 2005 Geplaatst: 27 januari 2005 Component geeft het beste signaal, dan RGB, v-video en dan composite. een sat groet van Hobby Robby
Gast Geplaatst: 27 januari 2005 Geplaatst: 27 januari 2005 Component aansluiting zit niet op een DB dacht ik dus dat word dan scart en waar zet ik de instelling dan op, geen RGB lijkt me, of toch.
arnoldl Geplaatst: 27 januari 2005 Geplaatst: 27 januari 2005 db kan zowel : -component -rgb -s-video -composiet uitsturen over de scart , gebruik momenteel zelf component. maar er is een discussie geweest waaruit kwam dat , in tegenstelling tot normaal, rgb bij sateliet beter beeld geeft. dit omdat rgb het native systeem van dvb is en het component een aflijdsel is van de rgb stream. grtx , arnold
rsjmeijer Geplaatst: 27 januari 2005 Geplaatst: 27 januari 2005 Component zit wel degelijk op de DB, hoe aan te sluiten word in onderstaande link utgelegd: http://www.sat4all.com/ubbthreads/faq/index.php?ToDo=view&questId=21&catId=22 een sat groet van Hobby Robby
blaas Geplaatst: 24 februari 2005 Geplaatst: 24 februari 2005 Hallo, Ik heb vanaf volgende week ook dezelfde configuratie (Dreambox 7000S + Pioneer PDP435. Volgens mij is component de beste uitgang om een plasma aan te sturen. Nu heeft de dreambox alleen een scart uitgang en ik dacht dat component altijd met drie tullip pluggen gaat. Moet ik nu een scartkabel kopen die van scart naar tullip gaat of kan ik toch van scart naar scart? Alvast bedankt voor de reactie. => laat maar. Ik ben er inmiddels achter dat het sowieso beter is om RGB te gebruiken ipv component.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen