maveric Geplaatst: 1 februari 2005 Geplaatst: 1 februari 2005 Hoi, Ik ben in het bezit van een DB 7000S en ben van plan om een externe hd via de usb aan te sluiten op deze ontvanger. Moet ik ergens opletten (snelheid,capaciteit,buffer, merk) bij aanschaf? groetjes
Gast Geplaatst: 1 februari 2005 Geplaatst: 1 februari 2005 Ik denk dat schijven die nu in de winkel liggen allemaal wel snel genoeg zullen zijn voor de USB1.1 van de dreambox. Sommige mensen ondervonden in hun geval, dat de usb bus niet snel genoeg is voor opnemen met de dreambox. Bij een vriend van mij werkt het nu al meer als een half jaar probleemloos, maar dat is je niet gegarandeerd. Je kan ook voor Linksys NAS oplossingen, besproken in een ander topic hier in het forum, kiezen. Dan kan je je externe schijf ook voor je pc gebruiken.
maveric Geplaatst: 1 februari 2005 Auteur Geplaatst: 1 februari 2005 Is het ook mogelijk om een externe schijf aan de computer te hangen d.m.v. usb en dan programma's van je DB op te nemen via een netwerk? Dit zoe dan een apparaat schillen.
Gast Geplaatst: 1 februari 2005 Geplaatst: 1 februari 2005 Ja hoor, dat is prima mogelijk. Gewoon de schijf sharen in windows, en dan via cifs mounten. Ik neem aan dat je een dreambox 7000 hebt, met 108.2 image?
Gast Geplaatst: 2 februari 2005 Geplaatst: 2 februari 2005 Citaat: Ik denk dat schijven die nu in de winkel liggen allemaal wel snel genoeg zullen zijn voor de USB1.1 van de dreambox. Sommige mensen ondervonden in hun geval, dat de usb bus niet snel genoeg is voor opnemen met de dreambox. Dat ligt volgens mij minder aan de snelheid van de harddisk dan aan de snelheid van USB 1.1 zelf. Die is nl. maar 12 Mbit/sec MAXIMAAL, dus inclusief alle packet-overhead. Als je dan bijvoorbeeld een Sesamstraat met hele stukken van 10 Mbit/sec wilt opnemen, dan wordt het erg krap, onafhankelijk van de gebruikte harddisk...
Barabas Geplaatst: 2 februari 2005 Geplaatst: 2 februari 2005 Citaat: Dat ligt volgens mij minder aan de snelheid van de harddisk dan aan de snelheid van USB 1.1 zelf. Die is nl. maar 12 Mbit/sec MAXIMAAL, dus inclusief alle packet-overhead. Als je dan bijvoorbeeld een Sesamstraat met hele stukken van 10 Mbit/sec wilt opnemen, dan wordt het erg krap, onafhankelijk van de gebruikte harddisk... Precies de spijker op z'n kop! Dat zeg ik... lezen!
maveric Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Geplaatst: 2 februari 2005 je bedoelt met sharen als je je huidige schijf in de computer wilt gebruiken?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen