Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

MusicBob heeft weer zijn best gedaan:

- Added compatibility with 1.09 images (kernel 2.6.9)

One program fits all, from 107.4 to 1.09

- Removed backup capability for active image, just boot from another image then start backup.

- Added compatibility with new dm 500 and dm 56xx images.

These should also work on NFS multiboot install (not tested, please report here)

Beta version.

Please report your impressions at the satelliteforums.

Download op Sjerom

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Hemertje, even een vraagje over het backuppen:

Als je een backup maakt hoe gaat dat dan met datgene wat op de USB staat, de var dus?

En als je die backup dan terugzet weet ie dan wat terug moet naar de USB?

Dat is me nog een beetje onduidelijk.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

henksat.

dat moet je dus zo ook niet doen.

gewoon je (2-e) multiboot image in USB en dat is dan inclusief je VAR. Dus niet apart VAR op USB activeren. Daar schiet je niets mee op. Met een backup maakje dan gelijk een complete backup. Maar jij dus nu niet.

conclusie.

eea even opnieuw inrichten .

Geplaatst:

Voor degene die FLASHWIZARD_PRO_beta5.0_RC1 graag in het nederlands hebben.

Deze file gewoon kopieren onder de map Locale en dan kan je in FLASHWIZARD_PRO_beta5.0_RC1 het nederlands kiezen.

Even voor alle duidelijkheid, dit is niet mijn vertaling maar een kopie van de vorige versie.

Deze was vertaald door eric2905. Ik heb enkel de bijkomende teksten die nieuw zijn bijgevoegd en vertaald.

807683-nederlands.locale.fwpro.txt

Geplaatst:

Als ik een image op de hdd van de PC (NFS) wil zetten met flashwizard krijg ik de fout melding bij het installeren "550 failed to open file" weet iemand hoe dit komt. De image is dan al verzonden en moet worden geinstalleerd.

Mark

Geplaatst:

Hallo Markve,

Heb je die foutmelding ook wanneer je een image wilt installeren die de zelfde kernel versie heeft als die in de flash staat?

Als je bijv. Hydra Zeus in de flash hebt staan (1.08) en je wilt Hydra Poseidon (1.09) op NFS multiboot zetten , wil dat niet lukken. Je zou het eens kunnen proberen met Gemini 1.04 of 1.05 (kernel 1.08).

Andersom zou het wel moeten werken , dus een 1.09 image in de flash, en images met een lagere kernel versie op NFS.

gr,

RuKo

Geplaatst:

Hallo Ruko,

Ik heb al van alles geprobeerd. Orginele 1.06 in de flash en hydra56xx_angharad_106 of sf_img_v106_1311 of gimini_105 in de NFS, dm56x0_beta108_20050204 (is de nieuwe orginele dacht ik) in de flash en dan weer de zojuist genoemde img erin steeds krijg ik dus die fout melding

Het is 1 keer goed gegaan met de mardini monster maar die wou niet opstarten.

Ik snap er niks van. Ik snapte al niet veel maar nu nog minder.

Mark

Geplaatst:

voor de 5620 machines zitter en nog wat bugs in ,

Het probleem is dat de maker "musicbob" zelf geen DM500 of een DM5620 heeft, en dat dus niet kan testen en afhankelijk is van de feedback .

Spoedig komt de FW Pro 5.0 FINAL uit, waar de fixes in zitten.

dus ff geduld.

gr,

RuKo

Geplaatst:

Hij ziet mn hdd niet met flashwizard pro, enig idee hoe dit kan? de wizard heeft wel wat geinstalleerd maar vervolgens vind ie mn hdd niet. Moet ik dan NFS 1.1 ofzo gebruiken daarvoor of SFU Services For Unix? als het dit laatste is die heb ik gedownload maar ik heb totaal geen kaas gegeven van Unix. Dus als iemand me een beetje op weg kan helpen zou ik dat heel tof vinden! Alvast bedankt!

Patrick

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen