Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Ik heb sinds een paar weken een nieuwe TOPFIELD TF5000CI met Matrix Reloaded CAM (1.055) en C+ kaart. Nu heb ik soms op Nederland 1 en 3, als men het beeld smaller maakt(bij sommige uitzendingen), aan de linker bovenkant een lijntje in de overgang van zwarte band naar beeld (als: --------) . Dit lijntje begint links en loopt tot halverwege beeld. Bij de overige zender heb ik dit niet. Wat mij opvalt is dat ik ook een verloop in deze zwart band zie op BBC Prime en Animal Plant (dus een trapje ---__). Ik heb een andere TV geprobeerd (op de RF-uitgang), maar deze geeft hetzelfde. Zou dit aan de afstelling van de ontvanger kunnen liggen of aan de MR-CAM. Ook loopt het beeld, als ik naar een gecodeerde Nederlandse zender, wel eens vast(ook bij windstil/helder weer op een schotel van 80cm). Ik moet dan de ontvanger weer uit/aan zetten om weer beeld te hebben. Wat kan de oorzaak zijn ?
FNONAMUS Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Welkom op het sat4all board... Raar, ik dacht idd aan de TV (Philips) maar dat heb je al gecheched. Heb je bij je TF settingen wel RGB ingesteld? Staat je TF wel in 16:9 mode? Kan je je beeld kantelen (Philips)? Die MR is voor de TF meestal niet de ideaalste cam, maar dat heeft m.i. niks met je probleen te maken. Todays dummy is tomorrows expert!
The postman Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Citaat: Ook loopt het beeld, als ik naar een gecodeerde Nederlandse zender, wel eens vast(ook bij windstil/helder weer op een schotel van 80cm). Ik moet dan de ontvanger weer uit/aan zetten om weer beeld te hebben. Wat kan de oorzaak zijn ? [color:"blue"] Dit komt door de software in de Matrix.Met een virgin Matrix heb je geen problemen.Probeer het in te ruilen voor een originale maagt matrix en jou problemen zijn voorbij. [/color] DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Sta op een SONY TV via SCART, test uitgevoerd op Philips via RF. RGB ingesteld. Het lijntje gaat weg in 3:4 mode onder mode center extract, maar is alleen aanwezig in de letter box mode. Als ik de ontvanger in 16:9 mode zet is het probleem niet aanwezig. De zwarte balken lopen dan ook recht. Is het dan normaal om in deze instelling te staan ? En waardoor wordt dit veroorzaakt ?
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Welkom in het land van gekke hobbyisten. Je kijkt waarschijnlijk met een normale 4:3 TV in letterbox (16:9) mode. Zonder verder in details te treden, maar alle uitzendingen zijn voorzien van een stukje/diverse informatie verstopt in de 1e beeldlijnen welke normaal "buiten" het (kijk)beeld vallen. Dit is normaal, dus geen fout in de Topfield. Wil je het oplossen, neem een 16:9 TV of zet je Topfield instelling op 16:9 in het menu. Je ziet alles normaal behalve de 16:9 uitzendingen welke enkel het middenstuk. Beter is natuurlijk een echt breedbeeld toestel. De MR is een prima module maar is voor de nederlandse zenders (Irdeto) minder plezierig om naar te kijken omdat er minimaal 1x een freeze langs komt per uur. Andere Ci-modules zijn prettiger, kijk en/of zoek eens rond op dit board over wat er allemaal bekend is over alle voor- en nadelen van diverse Ci-modules.
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Dank voor de tip, maar hoe kan ik deze Virgin (of maagd) herkennen en wat is een goed alternatief voor de Matrix Reloaded CAM (H/W 1.5, S/W 1.055, loader 1.0) die ik nu heb ?
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 De streepjes die je ziet--------------=lijn 23! oftewel breedbeeld! Grt superklopje
The postman Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Citaat: Dank voor de tip, maar hoe kan ik deze Virgin (of maagd) herkennen en wat is een goed alternatief voor de Matrix Reloaded CAM (H/W 1.5, S/W 1.055, loader 1.0) die ik nu heb ? [color:"blue"] UCAS 3.0 is de virgin.Probeer en Aston 1.05 of een nieuwe Matrix aan te komen voor jou Canaldig. smartcard[/color] DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(
FNONAMUS Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Xcam werkt in alle TF uitstekend. Todays dummy is tomorrows expert!
Gast Geplaatst: 14 februari 2005 Geplaatst: 14 februari 2005 Xcam, maar ook de Yellow-cam werken in alle TF-en uitstekend!
Gast Geplaatst: 15 februari 2005 Geplaatst: 15 februari 2005 Allemaal bedankt voor de TIPS. Ik heb de MR omgeruild voor een X-cam. Lijkt tot nu toe stabiel.
Gast Geplaatst: 21 februari 2005 Geplaatst: 21 februari 2005 Stabiel, maar de streepjes zijn er nog? Zat daar niet de teletekst-info in?
Gast Geplaatst: 21 februari 2005 Geplaatst: 21 februari 2005 X-cam nog steeds stabiel. De streepjes zijn verdwenen toen ik de TF5000CI over heb geschakeld op de 16:9 mode (breedbeeld), ik maak gebruik van een "oude" TV (4:3). En teletekst werkt oké. Ik heb altijd een nokia 9200 gehad (naar tevredenheid). Ik moest wel mijn (Grundig) koppen + Diseqc switch vervangen (met redelijk lange kabel lengte). De Topfield wou soms niet schakelen tussen Astra en Hotbird, maar dat probleem is dus ook opgelost.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen