Gast Geplaatst: 15 februari 2005 Geplaatst: 15 februari 2005 Is het mogelijk om op de dreambox tegelijkertijd RGB en Composiet signaal te krijgen (zou die composiet willen gebruiken voor een videotransmitter naar de slaapkamer). Kon in de zoekfunctie het antwoord zo snel niet vinden. Alvast bedankt voor jullie hulp!
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 15 februari 2005 Geplaatst: 15 februari 2005 Ja hoor, kheb hier op scart 1 mijn tv zitten en op de 2e scart mijn 2e tv via een gigasetje
Gast Geplaatst: 15 februari 2005 Geplaatst: 15 februari 2005 En de 1e tv wordt via RGB aangestuurd? Ik ken de anatomie van een scartkabel niet goed, maar heeft een complete scart kabel RGB signalen EN een composiet signaal? Zijn er kabels te koop die dit aftakken, of moet ik daarvoor aan het solderen slaan?
Dream1975 Geplaatst: 15 februari 2005 Geplaatst: 15 februari 2005 Ik heb een tijd vanaf mijn scart een scart-splitter gehad. De ene ging naar de TV, de andere naar zo'n draadloze transmitter. De Dreambox stond op RGB en dit kwam perfect aan bij mijn televisie. Ook het draadloze signaal kwam goed aan. Het lijkt mij dus dat alleen RGB gebruikt wordt als de "ontvangende" partij dit ondersteund en dat anders vanzelf composite gebruikt wordt. Het kan volgens mijn ervaring dus naast elkaar bestaan.
Erik Slagter Geplaatst: 16 februari 2005 Geplaatst: 16 februari 2005 Citaat: En de 1e tv wordt via RGB aangestuurd? Ik ken de anatomie van een scartkabel niet goed, maar heeft een complete scart kabel RGB signalen EN een composiet signaal? Zijn er kabels te koop die dit aftakken, of moet ik daarvoor aan het solderen slaan? Als je RGB kiest dan is de composiet uitgang ook altijd actief. De reden daarvoor is dat de RGB signalen geen synchronisatie-signalen bevatten. Officieel wordt via de pen van composiet uit een composiet-synchronisatie (hsync/vsync) signaal gestuurd met RGB. In de praktijk is dit gewoon het composiet video signaal, waar deze signalen ook in zitten. Het leuke daarvan is dat je deze apparaten op RGB kunt zetten terwijl je TV helemaal geen RGB aankan en het toch gewoon werkt. Terug op je vraag: wat je zou moeten doen is het composiet video uit signaal splitsen naar je TV en je transmitter. Als je geluk hebt dan kan dat gewoon. Als je pech hebt is het signaal te zwak en werkt het niet. Ik ben wel bang dat je moet gaan solderen ja. Misschien dat er op de tweede scart een extra composiet-uit aanwezig is, maar ik heb er een hard hoofd in :-( DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Barabas Geplaatst: 16 februari 2005 Geplaatst: 16 februari 2005 Citaat: Is het mogelijk om op de dreambox tegelijkertijd RGB en Composiet signaal te krijgen (zou die composiet willen gebruiken voor een videotransmitter naar de slaapkamer). Kon in de zoekfunctie het antwoord zo snel niet vinden. Alvast bedankt voor jullie hulp! Goed lezen valt niet mee... composiet wordt gewoon op scart-2 (video) van de Dreambox (7000) aangeboden. Je hoeft dus niet te solderen of te knutselen. Dat zeg ik... lezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen