Ga naar inhoud

Dreambox, VLC, DTS, AC3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

GIsteren eens aan het testen geslagen met de VLC 0.8.1 en de Hydra Poseidon. Ging dit met m'n Ronaldd image van geen kant, met de Hydra gaat dit prima. Voord emeeste misschien al bekend, maar was ook al bekend dat je met deze combinatie ook de DTS test uitzending van Swedish Radio op de Sirius 5.0E. Nama van het kanal is SR 5.1. Normaal kan de Dreambox geen DTS aan. Opstelling was: Dreambox --> notebook met VLC -> glasvezel aangesloten op de SPDIF van het notebook -> DTS versterker. http://dreamboxIP/video.pls invullen zoals al elders in het forum beschreven. Als je nu VLC hebt draaien zal je zien dat je kan kiezen uit 2 audiosporen. Kies je spoor 2, dan kan je in de volgende selectie kiezen voor A52. EN vervolgens springen alle lampen aan op je DTS versterker en kan je eindelijk eens horen welke test daar nu al maanden wordt uitgezonden.

Omdat dit goed wilde lukken, ook maar eens gekeken of je AC3 op dezelfde manier kon doen. Kies ik voor ProSieben of SAT-1 dan heb je inderdaad ook AC3 geluid. Maar, kies ik nu ZDF en selecteer het AC3 spoor, dan gaat het geluid uit. Kan ook niets kiezen dan. Maar via m'n directe aansluiting van de Dream op de versterker krijg ik wel het AC3 spoor. Reden waarom ik deze optie wilde testen, is omdat je met VLC ook prima het EURO1080/HD1 signaal live kan bekijken. Maar ook hier is er geen geluid uit het AC3 spoor te krijgen. Weet iemand wat hier nu de oorzaak van kan zijn? Is niet ieder AC3 signaal hetzelfde ofzo? Want als dit wel wil lukken, dat heb je op deze manier een zeer goedkope HDTV ontvanger in huis.

Geplaatst:

Toch vreemd want als ik een vob van een DVD met DTS spoor wil weergeven geeft ie geen DTS weer, Wel DD AC3 5.1, maar geen DTS. Mijn versterker ondersteund het wel dus daar ligt het niet aan.

Geplaatst:

Er wordt wel meer geschreven door DreamM wat niet in de box zit (VBI b.v.). Maar de box kan echt geen DTS aan hoor. Was het maar waar. Want anders zou ik met de box direct op m'n versterker ook geluid van dat DTS kanaal moeten krijgen.

Bij mij loopt het wel vloeiend op Euro1080. Maar dan gebruik ik wel een Pentium 4 3.4 Ghz met HT.

Geplaatst:

Dus wel. De dreambox moet namelijk de juiste pakketjes uit de stream weten te halen. DTS pakketten zijn anders dan AC3 pakketten en worden daarom niet naar de SPDIF doorgestuurd. Ik dacht eerst ook dat dit gewoon moest kunnen, maar heb dit toen gevraagd aan de heren van DTS zelf op de IBC. Voor dat DTS signaal op de sirius zijn voor de test toen speciale boxen gebruikt waar de firmware dit wel aankan. En dat waren dus geen dreamboxen.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Daar ik ook een optische ingang op mijn versterker heb, en ook wat wil stoeien met digitaal geluid, kan iemand mij vertellen wat interessante zenders zijn om mee te testen. Oftewel welke zenders zenden ac3 geluid uit? (astra/hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen