Gast Geplaatst: 21 februari 2005 Geplaatst: 21 februari 2005 Ik heb al weer een tijdje een Dreambox en hij bevalt prima - al ben ik ook erg gecharmeerd van Media Center Edition (MCE) 2005. Ik zat dus nu te denken hoe ik beide optimaal kan combineren. Ik weet dat je een satelliet tuner als externe set-top box op de MCE kan aansluiten (op de SVHS input bijvoorbeeld), maar ideaal is dat niet, vooral qua beeldkwaliteit. Omdat de Dreambox video in .ts formaat opslaat, en MCE hier ook een variant op gebruikt, leek het mij in principe mogelijk om de opnames van de Dreambox in digitale kwaliteit op MCE te bekijken, opgenomen op disk maar ook live. Nog mooier zou zijn als ook de meta-info mee zou komen, of beter nog, als andersom de MCE EPG zou werken om opnames op de Dreambox te laten werken. Maar goed, eerst maar eens de eerste stap - het zou al een wereldwijde primeur zijn om digitaal satelliet te kijken in MCE... Het zou de populariteit van de Dreambox bij duizenden MCE-gebruikers die snakken naar DVB kwaliteit in ieder geval geen kwaad doen. Iemand een idee?
arnoldl Geplaatst: 22 februari 2005 Geplaatst: 22 februari 2005 off-topic , maar heeft mce geen mogelijkheid voor sat ontvangst ???????? daar was ik toch eigenlijk wel heilig van overtuigd , maar blijkbaar dus niet.
Gast Geplaatst: 22 februari 2005 Geplaatst: 22 februari 2005 MCE heeft geen 'native' ondersteuning voor satelliet (althans niet voor DVB-S); de enige DVB-standaard die wordt ondersteunt is DVB-T zonder encryptie (zoals freeview in de UK). Kennelijk is het vanwege de driverstructuur in MCE lastig om dit aan te bieden - op diverse forums wordt er over geklaagd, maar Hauppage zelf bijvoorbeeld geeft aan dat het met MCE 2005 simpelweg niet mogelijk is. Over 2006 wordt gespeculeerd natuurlijk. Je kunt wel satelliet kijken in MCE via een omweg. De 'geintegreerde' methode is het uitsturen van je beeldsignaal vanuit je satelliet receiver via composiet of SVHS en deze op een video ingang van je TV/capture kaart aan te sluiten. Het bedienen van de set top box, ook voor programmeren van op te nemen programma's etcetera, gaat dan via een infrarood emitter die je op de MCE computer aansluit. Dit is een omslachtige manier van integratie, met een onnodige stap van digitaal naar analoog naar digitaal en, wat ik zo hoor, niet zo'n goede beeldkwaliteit. Een andere mogelijkheid is een bestaand Windows programma gebruiken dat je, buiten de MCE schil om, gebruikt om satelliet te kijken via een DVB-S satelliet insteekkaart. Probleem hierbij is dat je er niks meer mee kunt vanuit MCE zelf, dus dat je de rijke programmagids en opname/programmeer mogelijkheden van MCE verliest, en dat je in een andere interface terechtkomt. De kwaliteit is dan echter wel gewoon digitaal. Kortom, een enorm gat in de markt voor degeen die ervoor kan zorgen dat er wel van MPEG streams genoten kan worden in MCE...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen