Ga naar inhoud

Externe HD : opgenomen films van PC op DB via USB?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo;

Ik heb me net een externe hdd 250gig aangeschaft,nu is mijn vraag als ik op deze hdd films opneem via pc en dan de hdd in de usb van de dreambox plug is hij dan in staat om deze films af te spelen of gaat dit enkel met de hdd aan boord??

Mvg Marc

Dreambox 7000S

Kathrein ufs-910

Pioneer PDP 508XD

Geplaatst:

Geen idee. Ikzelf heb een externe HD aan een NAS hangen en die gemount op de 7000. Hierdoor kun je de HD op de pc gebruiken maar ook voor de 7000. Zie eventueel topic over "Network attached storage NAS".

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

Theoretisch kan 't.

Je kunt in ieder geval een externe harddisk via USB aansluiten (misschien na wat geklooi in telnet) en films opnemen en afspelen via de Dreambox. Je zult waarschijnlijk wel haperingen enzo krijgen omdat de snelheid van de USB veel te laag is.

En zo zou je ook via de PC films kunnen opnemen. Als 't maar precies op dezelfde manier gaat zoals bij de Dreambox (dus in .ts files in ieder geval).

't Zal niet makkelijk worden, maar ik snap ook niet waarom je via de PC wil opnemen... daar heb je toch een Dreambox voor?

Geplaatst:
Citaat:
Hallo;
Ik heb me net een externe hdd 250gig aangeschaft,nu is mijn vraag als ik op deze hdd films opneem via pc en dan de hdd in de usb van de dreambox plug is hij dan in staat om deze films af te spelen of gaat dit enkel met de hdd aan boord??
Mvg Marc

De USB aansluiting van de Dreambox is versie 1.1, hierbij is de snelheid aan de magere kant. Vrijwel zeker zul je haperingen gaan krijgen. Je kunt het in elk geval proberen (en ons natuurlijk op de hoogte houden)

Lees dit draadje maar eens door. Zowel Windows PC's als Dreamboxen kunnen hiermee overweg.

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

Hoi allemaal;

Bedankt voor het antwoord,ik krijg af en toe wel eens een dvd'tje en daarom wou ik ze op de externe hdd zetten en zo via de dreambox bekijken.

Mvg Marc

Dreambox 7000S

Kathrein ufs-910

Pioneer PDP 508XD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen