Ga naar inhoud

Van Humax naar Opentel, of toch dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja moeilijk hoor, nou heb ik 2 Humaxjes en denk ik ga eens nieuw, dus koop Opentel twin tuner, zegt de installateur dat de Dreambox juist erg leuk is ivm sharing etc. Maar ik wil weten of dit ook echt iets is voor iemand is die niet de hele dag met zn computer bezig is om zn tuner in de lucht te houden. Maw is het ook wat voor iemand die, eenmaal geshared, gewoon wil blijven kijken zonder elke keer software te updaten etc. (ik bedoel voornamelijk mijn vrouw, die het met de Humax af en toe te kwaad had, hhahahaa)

Geplaatst:

Moi,

op dit moment heeft dreambox geen model met een twintuner. Dus als je op 2 plaatsen onafhankelijk van elkaar wil kijken dan zul je 2 decoders nodig hebben.

Een dreambox kan perfect cardsharen ( zoek hier maar es in dit forum). Of ie dat ook kan met een Humax? Geen idee.

Wat je kan doen om je vrouw tevreden te houden is. Een 500 & een 7000 kopen. Zet je de 500 in de woonkamer met je c+ kaart en shared hem met de 7000 in de hobbykamer. Kan zij altijd kijken en kan jij lekker hobbyen zonder dat zij er last van heeft.

Wiri

Geplaatst:

is het verder een gebruiksvriendelijk toestel, menus, zappen, etc....

Geplaatst:

Had hier voor een philips en de dreambox is eigenlijk een gebruikersvriendelijker apparaat.

v.b. op de philips had ik nog al eens ruzie met de AB. Als ik naar kanaal 263 wou dan sprong ie door een timeout naar 26.

Op de dreambox moet je naar het kanaalnummer op OK drukken.

Gebruik nu The_Hydra Poseidon op mijn dreambox 7000. Met 1 knop druk kom je in een onderhoudsmenu waar je emu, skins en het laatste nieuws kunt downloaden (as ie aan het internet hangt).

Onbeperkt aantal zaplijsten kun je aanmaken ( of downloaden)

b.v. op genre (muziek, film) of per satelliet of per aanbieder ( Absat ) of combinatie van dit alles.

Kan ook nog eens opnemen op (ingebouwde) harde schijf.

Ga er eens eentje bekijken bij een lokale satboer of dreambox liefhebber bij je in de buurt.

Wiri

Geplaatst:

hey hartstikke bedankt, bij die Opentel vindt ik het nl jammer dat je aleen per satelliet kan zoeken of Fav aanmaken. Ben jij er ook altijd mee bezig of als ie draait dan draait ie?

Geplaatst:

Heb hem relatief kort en in het begin wat lopen knoeien om hem aan de praat te krijgen.

Had op dat moment namelijk net mijn PC die moeilijk begon te doen.

Heb de dreambox namelijk via mij windows xp PC aan het internet hangen ( ICS )

En zonder USB memory stick is een uitgebreid image als hydra poseidon niet aan de praat te krijgen.

Heb een aantal images in multiboot staan maar gebruik alleen hydra poseidon. Hoef eigenlijk er nooit wat aan te doen. Ja een keertje een plugin downloaden of nieuw kanalenlijst.

Wiri

p.s. zoek es via google (nl paginas )op sjerom. Hier vind je Dreambox for dummies & FAQ.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen