Gast Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Yamada DVX-6700 DVD speler. Dit is mijn eerste DVD speler en daarmee ook pas mijn tweede RGB bron. Mijn Philips 28PW6005/01 Breedbeeld TV heeft slecht één scart aansluiting, die geschikt is voor RGB. Ik probeer de DVD speler door te lussen via de Dreambox. Maar het doorlussen van RGB gaat niet helemaal goed. (Het doorlussen van Composiet geeft geen probleem, maar de beeld kwaliteit is om te huilen.) Als ik RGB kies op mijn DVD speler dan ziet het beeld er een beetje groen uit. Het deed me erg sterk denken aan de scenes in de matrix van de gelijknamige film. Hebben jullie dit probleem ook, ligt dit aan mijn Dreambox DM 7000 (SNR: 4A81011706xxxxS) of bedoelt Dream Multimedia met VCR-Scart: Input: FBAS dat je alleen Composiet kunt doorlussen? Groetjes, Boston
Dream1975 Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 De 2e scart van de Dreambox kan alleen composiet aan. RGB doorlussen via de Dreambox zal dus helaas niet werken. Gr. Menno
arnoldl Geplaatst: 25 februari 2005 Geplaatst: 25 februari 2005 volgens mij kan hij dit dus wel. draait bij mij component doorlus via scart 2 , maar rgb zou ook moeten werken. voor die groene waas is er een modificatie. zie : link
tajvdz Geplaatst: 26 februari 2005 Geplaatst: 26 februari 2005 Het probleem met de groene waas heb ik ook als ik DVD wil kijken via de Dreambox. Ik heb vanaf de Dreambox dus 1 scart naar de TV en 1 naar de DVD speler. Op de TV zit ook de videorecorder aangesloten. Als ik nu via de tv het signaal van de Dreambox doorlus naar de video dan is het beeld niet meer groen. (de rede zal wel zijn dat het dan geen rgb meer is...) Het enige probleem wat dan weleens optreed is dat sommige dvd beveiligd zijn tegen kopieëren en via de video licht en donker gaan knipperen (het bekende verschijnsel wat ook kwam bij kopieëren van geheeurde videobanden). Ik heb de link gelezen over het weghalen van een condensator en dat het probleem dan opgelost is. Ik ben er eerlijk gezegd toch wat huiverig voor. Weet iemand of dit probleem bij de 7020 misschien is opgelost? Dan laat ik gewoon zo en lost het probleem zich met de 7020 vanzelf op. Groetjes Twan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen