Ga naar inhoud

hoe zit het nu met de triple dragon beeld firmware

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik heb even de zoekmachine genomen om iets te lezen over de triple dragon ontvanger.

helaas heb ik echter niks meer gevonden dan een foto en een beetje uitleg over de firmware.

maar wat is nu het verschil,wat kan hij minder meer dan de dbox2 of de dreambox famillie?

draaien daar ook emu's op?kan daar een harde schijf in?vindt er hier weinig of niks op,en wordt er voor die ontvanger ook ijverig hobbysoftware geschreven zoals de dbox2 en de dreambox,of is het eerder beperkt?

bestaan er speciale triple dragon boards?

ben ik juist,dat de interesse niet zo groot is,want mocht de interesse groot zijn,dan denk ik dat er misschien een appart subforum zou komen?

Geplaatst:

De vershillen met dreambox of dbox 2 kan ik je niet vertellen.

Er zijn wel al verschillen de emus uit en er wordt flink op los ge hobbyed (maar niet hier)

Kijk even in je pm.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Geplaatst:

Ik volg ook met veel interesse de ontwikkelingen van de TD. Kun je mij vertellen hoe de status nu is ?.

Stabiliteit?

EMU

Zapsnelheid

Harddisk functionaliteit, werkt dat allemaal goed?.

Jammer dat er niet meer gehobbyt wordt met het apparaat, het lijkt mij een zeer mooi apparaat. Iedereen zit hier met de de DB te hobbyen, terwijl de TD mijns inziens de betere papieren heeft.

Geplaatst:

stabiliteit is ok. Problemen die ik ervaar is zenderscan is niet altijd betrouwbaar en er verdwijnen soms zenders.

Qua emu's heb ik weinig ervaring maar in principe draaien de van de dreambox bekende emu's ook op de triple dragon. Het SF team maakt ook voor de TD images. Qua gebruikersgemakzijn deze lastiger dan vergelijkbare ontwikkelingen op de dreambox maar qua werking gelijk.

Zapsnelheid is vergelijkbaar snel met de Dreambox en veel sneller dan mijn Topfield 5000pvr (ik weet niet of jou 4000pvr ook zo traag is)

Harddisk opname en afspelen werkt goed. Persoonlijk gebruik ik op de Triple Dragon nu ook een CIFS mount naar een fileserver en dat werkt goed met de orginele TD firmware. Of timeshiften e.d. ook goed werkt weet ik zo niet.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

thx voor je reply, mijn topfield 4000 zapt als een razende, in combinatie met een xcam!. Ik zie dat je ook een dreambox hebt, welke vind jij de beste?.

Geplaatst:

Als ik tussen beide moest kiezen zou ik de Triple Dragon weg doen.

Qua hardware is de Triple Dragon ongetwijfeld degelijker en beter dan de orgine Dreambox 7000 maar de software is daarbij vergeleken behelpen. De nieuwe Dreambox 7020 lijkt mij daarom de beste keus op dit moment omdat dat in feite een qua hardware geoptimaliseerde Dreambox 7000 is.

De Triple Dragon is als hobby leuk om er bij te hebben omdat de software in ontwikkeling is maar als normaal gebruik ontvanger heeft de software m.i. nog te veel beperkingen. De XCam werkt in de Triple Dragon trouwens ook perfect (itt de Dragon Cam).

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen