Ga naar inhoud

Flashwizzard 5.0 en Phoenix

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik berichten tegenkom waarin wordt geklaagd over het gebruik van Flashwizzard onder Phoenix zou ik graag willen weten of Flashwizzard nu wel of niet bruikbaar is onden Phoenix

Geplaatst:

Ik gebruik FW5.0 met DM 1.09beta in de flash en heel wat images op de USB-stick (o.a. Phoenix). Daarvoor stond er het FW 4.5b-bootmenu op. Ik heb eerst de images verwijderd op de USB, daarna de stick geformateerd. Het bootmenu van 4.5b verwijderd. Daarna heb ik de beta 1.09 met dreamup (dus serieel) in de flash gezet en geconfigureerd. Bij de eerste opstart maakte ik een flash erase (bovenste knop links). Daarna werden de images met FW 5.0 op de stick geplaatst. Bij de aanvang wordt zoals met de 4.05B gemeld dat er geen bootmenu is en dat er één wordt aangemaakt.... Ik heb geen problemen tot nu toe. Ik schets maar even de procedure. Volgens mij moet het ook lukken met Phoenix in de flash.

Geplaatst:

Hallo Eddy54,

Een duidelijk antwoord, maar naar aanleiding daarvan een nieuwe vraag.

Jij geeft aan dat je DM 1.09beta in de flash hebt staan en Phoenix op de USB stick en naar ik aanneem werkt alles zo terwijl ik lees dat de oplossing van veel problemen is Phoenix in de flash, maar dat is dus in jouw geval niet nodig.

Bedankt voor je antwoord.

Geplaatst:

Ik lees dat ook. Blijkbaar brengt de Phoenix soelaas voor sommige mensen. Misschien zit de upgrade naar frontprocessor 1.05 (nu is die upgrade 1.04)er ook iets voor tussen? Ik weet het niet.

Geplaatst:

Hallo Eddy54,

Je zegt in een van je antwoorden dat je het bootmenu van Flashwizzard 4.5b hebt verwijderd, ik neem aan dat dit ergens op de Dreambox staat maar waar ik heb gezocht en niet gevonden.

Kun je me wegwijs maken.

Geplaatst:

Met plezier. Ik heb het bootmenu FW4.5B verwijderd met het programma FW4.5B:optie configuratie en utilities selecteren en dan de button Flash Wizard Pro verijderen aanklikken en weg is het.....

Geplaatst:

Citaat:
Het bootmenu van 4.5b verwijderd

Dit is in principe niet nodig, vermits je een nieuwe image in de flash zet en een flash erase doet. Op die manier is het bootmenu zowiezo weg.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen