Ga naar inhoud

Echostar 5020 Usb tool-s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb me de nieuwe Echostar 5020 aangeschaft. Net zoals in de laatste TV Satellite beschreven is het een prachtig toestel maar toch enkele opmerkingen en vraagjes.

Is er al iemand in geslaagd om met de USB tools van Echostar een opgenomen programma te downloaden naar je pc en vervolgens te branden op DVD? Ik krijg de files gedownload maar enkel de beeldfile is herkenbaar door de dvd authoring programma's. Project X dat zo goed overweg kan met de meeste multiplex streams (o.a. van Topfield) kan met de Echostar files niets aanvangen. Bij het omzetten door de Usb tool naar een Avi file kan ik enkel een beeldfile terugvinden, geen geluid.

Met een programma van Haelein software DVR Studio pro gaat het wel (kost nog eens 69 euro) maar dit heeft geen ondertitel functie.

Volgens Tv Satellite wordt de volledige datastream opgenomen maar dat blijkt niet te kloppen. Als er opgenomen wordt van een zender met twee geluidskanalen kan men achteraf enkel het geluidskanaal waarop afgestemd weergegeven. B.v. een programma van Eurosport opgenomen,

de ontvanger kiest voor Engels zodat ik achteraf geen nederlands kon kiezen. (Heel de opname was trouwens slecht, steeds schokkend beeld).

Wie heeft er betere ervaringen met de echostar 5020?

Groetjes,

Dirk

Geplaatst:

Werkt goed hoor met project-X denk dat je een instelling verkeerd hebt.

De 5020 neemt de 2 talen op die je hebt geselecteerd in je menu. Werkt ook goed naar mijn weten kan naderhand nog steeds de andere kiezen.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Geplaatst:

Beste Gorefest,

Ik zal project X nog eens installeren en wat instellingen veranderen. Ik laat dan nog wel weten of het al dan niet lukt. Maar wat betreft de talen lukt het toch niet. In de menu verschijnen inderdaat de twee of drie talen als optie maar als ik een andere taal kies terwijl ik de opname weergeef blijft het gewoon stil.

Dirk

Geplaatst:

Gorefest,

Mijn standaard talen zijn Nederlands en Engels. De Echostar neemt blijkbaar steeds maar één taal op.

Nog enkele vraagjes:

Vandaag zijn er enkele opnamen op hdd gewoon verdwenen terwijl er nog andere opstaan. Al meegemaakt? Verklaring?

Welke versie van Project X gebruik je?

Gebruik je de Echostar usb downloader om files van de echostar op je pc te zetten?

Groetjes,

Dirk

Geplaatst:

Mij is ook opgevallen dat het niet altijd goed werkt.

Op de Taquilla kanalen werkt het wel maar op Eurosport niet.

Het werk wel zolang hij nog niet gedecodeerd is.

Ik gebruik 0.81.7_int09 van projectX.

Ik heb de tool wel eens gebruikt maar dat duurt toch best nog wel lang voor een film van 4 Gigabyte.

Ik heb de eerste keer gewoon de HDD uit de ontvanger gehaald en in mijn PC gestopt. Werkt veel sneller.

Wil hier nog een mooie oplossing voor verzinnen met een bracket ofzo die ik naast mijn 5020 kan leggen zodat ik hem niet steeds open hoef te schroeven.

Geplaatst:

This software is copy-protected. All functions are available for one month

Je kunt het dus een maandje proberen .

Geplaatst:

Die software had ik ook al gevonden. werkt inderdaad prima maar Ralf van haenlein software heeft me laten weten niet van plan te zijn om de ondertiteling uit de datatstream te halen. Die vind ik nu juist zo interessant. (bij BBC of ook ondertiteling bij sommige Franse zenders)

Tevens wil Ralf ook geen programma maken dat de multiplex naar je pc kan downloaden om vervolgens dan door Project x te demultiplexen. Dit kan met zijn

dvr-topa (voor Topfield 4000) software wel.

Dirk

Geplaatst:

Gorefest,

Als je de harde schijf van de echostar aan je pc koppelt (via IDE poort) hoe zet je de files op de pc-hardeschijf? Of kan je het meteen demultiplexen met Project x?

Groet,

Dirk

Geplaatst:
Citaat:
Gorefest,

Als je de harde schijf van de echostar aan je pc koppelt (via IDE poort) hoe zet je de files op de pc-hardeschijf? Of kan je het meteen demultiplexen met Project x?

Groet,

Dirk

Ik heb hem gewoon even gekopieerd naar mijn andere HDD maar je kunt ook direkt multiplexen ja.

Geplaatst:

Ik heb de tool nu geinstalleerd staan op een heel oude bak van mij met windows 98 er op (pentium 1/133-vandaar). Het idee is om deze remote te gaan bedienen via het netwerk en zo via het netwerk de echostar te gaan onderhouden. Dat gaat dus bijna goed (inmiddels) alleen 1 klein dingetje. Bij de installatie van de USB-tool vraagt windows om de file PVR_USB_loader.sys, die staat er gewoon maar laden doet ie hem niet. Hierop wordt de installatie afgebroken en helaas dan werkt de USB tool ook niet. Iemand nog een clue wat er mis gaat?

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen