Ronaldd Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 Dan heb je zeker een oude enigma gebouwd. Ik heb vandaag een enigma gebouwd met de datum van gisteren. Dat heb ik gedaan door een file (enigma_ronaldd-20050305.oe) in de packages/enigma dir aan te maken met de volgende inhoud: CVSDATE = "20050305" include enigma_ronaldd.oe PR = "r0" De file enigma_ronaldd.oe had ik al eerder aangemaakt en bevat mijn enigma patch, zie eerder dit topic. Belangrijk is om CVSDATE = "20050305" te zetten, dat bepaald nl. de datum van de enigma versie die wordt gedownload. Staat daar CVSDATE = "20050101" dan krijg je een enigma zoals die was op 1 jan. dit jaar. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 7 maart 2005 Geplaatst: 7 maart 2005 Hoi Ronald, weet jij mischien of iemmand anders waarom er bij 6 a 7 files je de error 104 krijg dat ze niet meer op de server staan ik heb ze van musicbob gekregen maar die tuxbox-enigma-CVS is oud hoe kan ik aan een recente versie komen en hoe kan ik wel die files uit het net halen of gaat dat niet???? vraag 2 ik krijg die diffs niet in de enigma en om nu alles te gaan zitten te paste en copy in de juise cpp of.h file geef ik weinig om ik heb gedaan wat je in je 1e antwoord gezegd hebt maar dat oemake gedoe werkt dus echt wel heel anders dan die cdk voor de 7000 doppie
Ronaldd Geplaatst: 7 maart 2005 Geplaatst: 7 maart 2005 Geen idee waarom sommige files niet meer op de server staan. Mijn advies bewaar de sources dir goed. vraag2: Ik kan hier vandaan niet zien waar het bij jouw fout gaat. Geef dus even precies aan welke stappen je gedaan hebt en bij welke stap het fout gaat. Graag dan ook de fout meldingen pasten in dit topic, mischien kan ik er dan wat mee. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 8 maart 2005 Geplaatst: 8 maart 2005 Hoi Ronaldd, pfffff...ik heb gedaan wat je in je eerst post verteld hebt. dit dus cp enigma_cvs-20050211.oe enigma_kees-20050211.oe cp enigma_cvs.oe enigma_kees.oe enigma_kees.oe aangepast en diff toegevoegt om te proberen en enigma_cvs.oe vervangen door enigma_kees.oe en file in de enigma dir gezet en oemake enigma gedaan en krijg ik dus dit te zien. -------------------------------------------------------------------------------- NOTE: package mtd: build completed NOTE: package enigma: build started NOTE: package enigma-kees-20050211-r0: task do_fetch started NOTE: package enigma-kees-20050211-r0: task do_fetch completed NOTE: package enigma-kees-20050211-r0: task do_patch started Value "1/" invalid for option p (number expected) Usage: patcher [-n <name>] file edit file patcher -r re-create .patches/<name>.patch patcher -a apply next patch of .patches/series patcher -a <patch> apply patches until at we're at <patch> patcher -a <num> apply <num> patches patcher -A apply all patches patcher -b back out last patch patcher -b <patch> back patches until we're at <patch> patcher -b <num> back <num> patches patcher -B back out all patches patcher -d show changes of files in current patch set wrt. patch patcher -F list all files belonging to current patch patcher [-p <num>] -i file import external patch patcher -s show state of patch system patcher -M <name> merge all patches into <name> NOTE: Task failed: 'patcher' execution failed ERROR: package enigma-kees-20050211-r0: task do_patch failed ERROR: TaskFailed event exception, aborting ERROR: package enigma: build failed ERROR: Build of enigma failed dus denk ik dat die diff file niet goed is ik zal en erbij doen kan je es kijken (zie Bijlage) dat zal mijn fout wel zijn.(ik zal wel iets willen doen wat niet kan) doppie 830334-oe_enigma_info_cpp_diff.zip
Ronaldd Geplaatst: 8 maart 2005 Geplaatst: 8 maart 2005 Citaat: Value "1/" invalid for option p (number expected) Ik vermoed dat je een typo hebt gemaakt in de file enigma_kees.oe. Staat daar toevallig een / achter pnum=1 ipv een \? En de diff is niet goed. Er staat dit: --- apps/tuxbox/enigma/src/enigma_info.cpp.org 2005-02-08 22:32:57.000000000 +0100 +++ apps/tuxbox/enigma/src/enigma_info.cpp 2005-03-04 19:07:44.000000000 +0100 De patch wordt toegepast in de enigma directory. In die directory bestaat apps/tuxbox/enigma niet, die moet je er dus afslopen. Dat kan op 2 manueren: Je maakt een nieuwe diff in de dir apps/tuxbox. De diff begint dan zo: --- enigma/src/enigma_info.cpp.org 2005-02-08 22:32:57.000000000 +0100 +++ enigma/src/enigma_info.cpp 2005-03-04 19:07:44.000000000 +0100 pnum staat standaard op 1 dat houd in dat er 1 dir van de patch wordt afgehaald (enigma/) Je kan ook bij jouw diff pnum zetten op 3 dan worden er 3 dirs afgehaald (apps/tuxbox/enigma/) Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 10 maart 2005 Geplaatst: 10 maart 2005 Hoi ronaldd, Bedankt dat je wilde helpen het werk nu allemaal ook de diffs willen er nu in maar die oemake zit toch wat ingewikkelder in elkaar dan dat cvs/cdk maken als voor een 7000 56xx en 500. alles werkt alleen nu nog een oplosing om de source te updaten naar de laaste stand net als bij de 7000 en dat wil gewoon weg niet steeds die verdomde errit 404 en zal toch wel een mogelijk heid zijn om de source (cvs) te updaten. of zie ik dat verkeerd. doppie
Ronaldd Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 Als je een nieuwere enigma wilt gebruiken, dan dien je in de file 'enigma_kees-20050211.oe de CVSDATE aan te passen naar de datum die je wilt hebben. Het is dan ook verstandig deze file te renamen naar de zelfde datum. Waneer krijg je die 404 errors en op welke files? Graag commando geven en evt. output van scherm hier posten. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 hoi, hij gaat dus hier kijken en of ik nu als root of user inlog maat niet uit alles met de naam [color:"red"] apps.tuxbox. en dat zijn er een stuk of 6[/color] weigert ie of te wel wat van Resolving www.treke.net... 192.216.230.225 Connecting to www.treke.net[192.216.230.225]:80 krijg ik (je) HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found 11:14:30 ERROR 404: Not Found. NOTE: Fetch cvs://anoncvs@cvs.tuxbox.org/cvs/tuxbox;module=apps/misc/libs;method=ext connect to address 82.149.243.100: Connection refused Trying krb4 rsh... connect to address 82.149.243.100: Connection refused trying normal rsh (/usr/bin/rsh) cvs.tuxbox.org: Connection refused cvs [checkout aborted]: end of file from server (consult above messages if any) NOTE: Task failed: Fetch failed: apps/misc/libs ERROR: package tuxbox-libs-1.0-r1: task do_fetch failed ERROR: TaskFailed event exception, aborting ERROR: package tuxbox-libs: build failed ERROR: Build of dreambox-image failed dus wat is er nu fout doppie
Ronaldd Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 Ik vermoed dat je environment niet juist staat. Probeer eens het volgende commando voordat je de oemake opstart: export CVS_RSH=ssh Die 404 op www.treke.net zal dan blijven, maat het ophalen uit cvs zou dan goed moeten gaan. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 15 maart 2005 Geplaatst: 15 maart 2005 Hoi Ronaldd, Vraagje, is er een andere mannier om die patches(diffs) in de enigma of source te krijgen of moet ik dan telken deze file aanpassen dat is de file enigma-cvs.oe in de dir /home/doppie-nl/DOPPIE-NL/packages/enigma, hier stukje ervan SRC_URI = "cvs://anoncvs@cvs.tuxbox.org/cvs/tuxbox;module=apps/tuxbox/enigma;method=ext \ file://acinclude.m4 \ file://enigma.sh \ file://oe_enigma_diff.patch;patch=1;pnum=1 \ file://oe_enigma_info_cpp_diff.patch;patch=1;pnum=1 \ file://config \ file://userbouquet* \ file://boot" als in nu een patch erbij wil doen dan moet ik eerst rm -rf tmp/stamps/enigma-cvs-* en rm -rf tmp/work/enigma-cvs-* doen en dan OEMAKE ENIGMA of OEMAKE dreambox-image. ik hoop dat daar een andere truuk voor ik hoop . doppie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen