Ga naar inhoud


Aansluitschema Diseqc


Gast

Aanbevolen berichten

Beste Satvrienden,

Kan en wil iemand mij uitleggen hoe ik twee Diseqc's moet aansluiten.

Ik heb een Visiosat schotel met daarop drie LNB's. Deze zijn van het type Twin TF-22, dus met twee aansluitpunten.

Ik heb twee ontvangers dus die moeten van daaruit beiden hetzelfde signaal krijgen.

Ik kan er niet helemaal uitkomen. Voor jullie is het wellicht kat in het bakkie vandaar mijn oproep om hulp.

Ik zou heel blij zijn als iemand bereid zou zijn een schema te tekenen hoe dat precies moet, en naar mij toe zou willen mailen.

Mijn dank is bijzonder.

Groet,

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan me Jan's vraag wel voorstellen want in de Database praten ze alleen over het aansluiten van een motor of monoblock, en niet over meerdere lnb's.

 

Ik denk dat je nodig hebt: 2 diseqc-switches met 3 ingangen.

Sluit van elke lnb aansluiting 1 aan op de ene switch en alle aansluitingen 2 op de andere switch.

Daarna van de ene switch een coax naar de ene ontvanger en van de andere switch een coax naar de andere ontvanger.

Nu kan je met de Diseqc-functie van elke ontvanger kiezen voor elke lnb (A, B of C).

 

Succes.

 

Skysurfer

 

P.s. excuses voor slecht tekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Skyman, ik snap hem volledig denk ik. Zodra de sneeuw over gaat in warm water dan ga ik aan de slag.

 

Je hoeft niet alles te weten, als je het maar weet te vinden.

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zelfs met een héél klein beetje fantasie lukt het want de tekening toont exact aan hoe de twin's op de diseqc switchen moeten geschakeld worden om 2 ontvangers te bedienen. Alleen staan de 3 twin lnb's op de tekening niet op één en dezelfde schotel getekend.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...